مرد تبهکاری که تحت عناوین مختلف دولتی و قضایی در پوشش درخواست و پیشنهاد ازدواج به زنان میانسال اقدام به اعتمادسازی آنها می کرد در يک درگيري همسرش را به قتل رساند.

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران،هجدهم مهرسال گذشته از طريق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع يک فقره فوت مشکوک در خيابان شريعتي ـ خيابان دوست به کلانتري124 قلهک اعلام شد .
 در بررسي هاي اولیه مشخص شد فردي به هويت "سيمين . ب" ( 44ساله ) به علت مشکوکي فوت کرده  و اعضای خانواده وی از فردي به هويت "داود . ب" که در منزل متوفيه حضور داشته ، شاکي هستند .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فوت مشکوک" ، پرونده به دستور بازپرس شعبه سوم ویژه قتل دادسرای امور جنای تهران و برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
در تحقیقات اولیه از "داود . ب" وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "در حدود ساعت 9 صبح به منزل متوفیه مراجعه کرده بودم که ایشان در حال انجام کارهای عمومی خود و در حال خوردن صبحانه بود ؛ پس از خوردن صبحانه وی عنوان داشت علیرغم آنکه صبح دارو خوردم اما باز هم حالش خوب نیست و به همین علت از من خواست که یک مقدار استراحت کند تا حالش بهتر شود که ناگهان پس از دقایقی زمین افتاد و حالش بد شد که بلافاصله من به طبقه بالا رفته و با اورژانس تماس گرفتم " . کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که داود از حدود 2 ماه پیش و با وجود آنکه بیش از 10 سال از سیمین . ب کوچکتر بوده ، اقدام به طرح پیشنهاد ازدواج با متوفی داده است و در طی این مدت کوتاه و دقیقا دو روز پس از مرگ متوفی ، با استفاده از وکالتی که قبل از مرگ سیمین . ب از وی دریافت کرده ، اقدام به انتقال اموال سیمین به نام خود کرده است . در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص اعلام علت مرگ متوفی که علت فوت را " نارسایی حاد تنفسی ناشی از اصابت جسم سخت به ناحیه سر " عنوان داشته بود ، بار دیگر از داود . ب و جهت انجام تحقیقات مقدماتی دعوت بعمل آورده شد که به علت عدم حضور نامبرده دراداره دهم پلیس آگاهی ، دستور بازداشت وی از سوی بازپرس پرونده صادر و کارآگاهان در ادامه با مراجعه به محل سکونت داود در خیابان شیراز جنوبی اطلاع پیدا کردند که وی از محل سکونت خود متواری شده است . در ادامه تحقیقات جهت دستگیری "داود . ب" و در حالیکه هیچگونه اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه متهم در اختیار کارآگاهان قرار نداشت ، سرانجام کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی مخفیگاه در محدوده میدان سپاه شده و پس از انجام مراقبت های نامحسوس پلیسی و اطمینان از حضور متهم در داخل مخفیگاهش ، در ساعت 20:00 مورخه بیست و سوم خرداد امسال متهم را دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند . با وجود دلایل و مدارک بدست آمده از علت اصلی مرگ و عدم ارائه توضیحات قانع کننده از سوی متهم در خصوص فرار چند ماهه اش از دست کارآگاهان ، وی بار دیگر اظهار بی گناهی کرده و مدعی شد  که در روز حادثه و جهت اسباب کشی ، نزد سیمین رفته که بدون هیچ دلیلی متوفی حالش بد شده و او تنها قصد داشته او را به بیمارستان منتقلکند  که سیمین فوت کرد . با وجود تلاش متهم برای بیگناه نشان دادن خود ، با توجه به اظهارات ضد و نقیض و جمع آوری دلایل و مدارک بدست آمده ، وی به ناچار در مورخه بیست و چهارم تیر سال جاری لب به اعتراف گشود و در شرح زمان حادثه به کارآگاهان گفت : "هجدهم مهر سال گذشته به منزل سیمین رفته بودم تا جهت اسباب کشی به او کمک کنم که بعد از صحبت هایی که با هم داشتیم ، وی مسئله ای را مطرح کرد که باعث عصبانیت من شد ؛ سیمین روی صندلی نشسته بود که من خواستم از خانه خارج شوم که به حالت نیم خیز ، آرنج دست مرا گرفت که من دستم را به قدرت از دستش خارج کردم که [ ناگهان ] سرش به درب خروجی برخورد کرد و روی زمین نشست و حالش بد شد ؛ به تدریج رنگش سیاه شد و [ در همان حال ] عنوان می کرد که احساس خفگی دارد که من برای نجاتش سریعا با اورژانس تماس گرفتم ، ولی در حین انتقال به بیمارستان فوت کرد " .
سرهنگ کارآگاه  آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعترافات متهم در خصوص ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی اعترافات ، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ". سرهنگ آریا حاجی زاده در پایان این خبر با اشاره به برخی اطلاعات بدست آمده در طول رسیدگی به این پرونده ، گفت : "با توجه به تحقیقات دامنه دار و گسترده ای که در طول چند ماه گذشته و جهت دستگیری متهم انجام شده ، با شناسایی تعدادی از زنان میانسال و معرفی متهم از سوی آنها به عنوان فردی که خود را تحت عناوین مختلف دولتی و قضایی به آنها معرفی و در پوشش درخواست و پیشنهاد ازدواج اقدام به اعتمادسازی نموده و در ادامه ، با دریافت وکالت انتقال اموال ، اقدام به انتقال دارایی های آنها به نام خود کرده و با توجه به ثبت دهها شرکت از سوی متهم ، در حال حاضر رسیدگی به دیگر جرایم ارتکابی متهم پرونده در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . "/ل
برچسب ها: مرد ، فریبکار ، ثروت ، قتل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار