رسانه های غربی به هیچ کدام از اصول خبرنگاری پایبند نیستند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دسانتوزپابلیک، اگر نگاهی به حوادث اخیر جهان بیاندازیم حقیقت چیزی نبوده است که رسانه های غربی به تصویر کشیده اند. برای مثال، کشتار هولا در سوریه که جان بیش از صد نفر از جمله 32 کودک را گرفت، دنیا را بهت زده کرد.هنوز هیچ چیزی ثابت نشده بود که رسانه های غربی دولت سوریه را مقصر دانستند. بسیاری از کشورهای غربی به سرعت سفریان سوریه را اخراج کردند.

قبل از جنگ عراق، رسانه های غربی جار و جنجال به پا کردند که صدام حسین سلاح کشتار جمعی دارد، اما بعدا ثابت شد که همه این حرف ها دروغ بوده است. نتیجه دروغ آن مرگ صدها هزار عراقی در جنگ شد.قبل از بحران مالی، رسانه های آمریکایی ادعا می کردند که اقتصاد آمریکا پیشرو است،اقتصادآمریکا قدرتمند است و به اعتبار آمریکا خدشه ای وارد نخواهد شد،اما به محض اینکه وقتی بحران آغاز شد، صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد آمریکا و جهان وارد شد.

شورش های موجود در اورومگی و لهسای چین در 14 و 15 جولای نظام عمومی را در چین به هم زد، اما رسانه های غربی گزارش دادند که دولت چین آن ها را سرکوب کرده است. این واقعیت ها ثابت می کند که حقه معمول رسانه های غربی انحراف و سوء استفاده از حقیقت است تا از آن در راستای اهداف خود استفاده کنند.

مثلا، لیبی را در نظر بگیرید، گزارشات رسانه های غربی هرگز متذکر نشدند که چطور بسیاری از مردم بیگناه طی حمله های هوایی ناتو کشته و زخمی شدند و آن ها حتی گزارش ندادند که قذافی به قتل رسیده و قوانین بین المللی نقض شده است.

رسانه های غربی در واقع سخنگوی منافع هژمونیک سیاستمداران غربی هستند و هر کاری انجام می دهند تا منافع نظام سرمایه داری غرب را در جهان محافظت کنند. رفتارهای ریاکارانه ی رسانه های غربی در مسائل بین المللی اخیر آشکار شده است. با مخفی کاری های آن ها ، حقیقت پنهان مانده است.

بسیاری عقیده دارند که رسانه های غربی در مواقع بسیار نادری حقیقت را دنبال می کنند. یک گرایش اجتماعی غلط این است که برخی به چیزی برای همیشه اعتقاد دارند و برخی دیگر هرگز به آن چیز اعتقاد پیدا نمی کنند. این پدیده اجتماعی منفی نتیجه ی دورغ پردازی رسانه های غربی است. این رسانه ها بویی از استانداردهای بنیادی حقیقت نبرده و دائما اخبار غلط به گوش مردم می رسانند.

در تما جهان ، خبرو خبرنگاری با واژه "راستی و راستی جویی" آمیخته شده است ، اما رسانه های غربی با وجود اداعاهایی که می کنند و برچسب حقیقت جویی را به خود می چسبانند، هیچ گاه صادق نبوده در راستای اهداف پشت پرده خود همیشه حقیقت را پنهان می کنند.

برچسب ها: دروغ ، بی بی سی ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار