سومین دوره بازی های المپیک 1904 سن لوئیس در ایالات جنوبی با حضور 12 کشور برگزار شد

  به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در سومین دوره ی بازیهای المپیک 687 ورزشکار که تقریباً نصف دوره ی قبل بودند در 14 رشته ی ورزشی به رقابت پرداختند.
 این 14 رشته ی ورزشی عبارتند از : تیر و کمان،  دو و میدانی، مشت زنی، شمشیر بازی، فوتبال، گلف، ژیمناستیک، لاکروس، روکیو، پاروزنی، شنا، تنیس، وزنه برداری و کشتی مسابقات دو و میدانی با حضور چند تیم از کشور میزبان برگزار شد پس از آن که تیم نیویورگ در مسابقه دوصحرانوردی تیمی، شیکاگو را شکست داد این مسابقات بیشتر به مسابقات بین دانشگاهی آمریکا شباهت پیدا کرده بود چون اکثر ورزشکاران کشورهای اروپایی برای شرکت در بازی ها از خود رغبتی نشان ندادند.
 ری اوری که در دومین دوره بازی های المپیک سه مقام اول در پرشهای ایستاده طول، سه گام و ارتفاع کسب کرده بود در این دوره در پرشهای ایستاده، چهارمین، پنجمین و ششمین مقام قهرمانی خود را کسب کرد او دو مقام دیگر را در المپیک 1908 لندن به دست آورد که پس از آن این رشته از بازی ها حذف شد. نتایج برتر و بهترین ها در بازی های المپیک 1904 سن لوئیس در این دوره بهترین نتیجه را آنتون هیدا ژیمناست آمریکایی با کسب 5 مدال طلا و 1 مدال برنز به دست آورد. بعد از او هموطنش جورج ایسر موفق شد در همان رشته 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز از آن خود کند. بورتن دونینگ دوچرخه سوار نیز 6 مدال(2 طلا، 3 نقره، و 1 برنز) به دست آورد.مارکوس رهلی نیز در رشته دوچرخه سواری 4 مدال طلا ویک مدال برنز به دست آورد. همچنین چالز دانیلز در رشته شنا توانست 3 مدال طلا 1 مدال نقره و 1 مدال برنز را آن خود کرد در رشته شمشیر بازی نیز البرتسون و نزوپست 2 مدال طلا، 1 نقره و 2 برنز را تصاحب کرد. همچنین ژیمناست دیگری به نام ویلیام مرز 1 مدال نقره و 4 مدال برنز به دست آورد. جیفرلایت بادی از آمریکا در رشته دو و میدانی 3 مدال طلا و 1 مدال نقره را از آن خود کرد. جوانترین مرد ورزشکار، هنری ریچاردسون 15 ساله در رشته تیر وکمان بود که مدال هم گرفت.
 جوانترین ورزشکاری که مدال طلا هم را از آن خو کرد روبرت هانستر 17 ساله در رشته گلف بود. مسن ترین ورزشکار، ساموئل دووال با 68 سال سن در رشته تیر و کمان بود که مدال گرفت. همچنین مسن ترین مردی که مدال طلا در رشته تیر و کمان را بدست آورد گالن اسپنسر 64 ساله بود. جوانترین زن ورزشکار که مدال طلا را نیز تصاحب کرده بود لیداهوول در رشته تیر و کمان بود. کشور آمریکا با 80 مدال طلا، 86 مدال نقره و 72 مدال برنز توانست در این دور از بازیها یک پله صعود کند و به رتبه اول دست پیدا کند . کشور آلمان نیز از رتبه هفتم دوره ی قبل رتبه دوم را با 5 مدال طلا ، 4 مدال نقره و 6 مدال برنز کسب کرد. کشور کوبا نیز با 5 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز رتبه ی سوم را از آن کشور خود کرد. و رتبه چهارم را نیز با 4 مدال طلا و 1 مدال نقره و 1 برنز از آن کشور کانادا شد./ق
گزارش از مرجان مرزباني
برچسب ها: المپیک ، سن لوئیس ، میزبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار