يک کارشناس سياست خارجي گفت: به رغم اعلام ضرب الاجل 36 ساعته توسط قضات رسمي مصر، مبني بر منحل شدن پارلمان، مرسي همچنان بر ادامه فعاليت مجلس تاکيد مي کند.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تقاضاي قضات مصري براي انحلال پارلمان گفت: قضات مصري و شوراي نظامي دقيقا در نقطه مقابل دولت مرسي قرار دارند و اين مسئله را بايد جدال مرسي و شوراي نظامي بدانيم چرا که پس از رژيم نامبارک قدرت اصلي کشور به شوراي نظامي واگذار شده است.

وي در ادامه افزود:‌ جدال مرسي و شوراي نظامي گام اول رقابت سياسي در عرصه قدرت مصر بوده و برنده اين رقابت به زودي مشخص نخواهد شد ولي با توجه به اينکه افکار عمومي مردم مصر در مخالف شديد با نظاميان قرار دارند به نظر مي رسد مرسي برنده اين رقابت باشد.

لاسجردي تصريح كرد: آنچه مسلم است اين است که شوراي نظامي به هيچ عنوان از نظر مردم در جايگاه خوبي قرار ندارد و نفرت مردم روز به روز نسبت به شوراي نظامي افزايش مي يابد.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: برنده نهايي در مصر، مردم و دولت اسلامي مرسي است و نظاميان به مرور زمان از عرصه سياسي حذف خواهند شد.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: شورای نظامی ، مصر ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار