جریمه نداشتن معاینه فنی 40 هزار تومانست، نرخی که برای تمامی خودروها یکسانست و چسباندن برچسب آن برای تمامی خودروها الزامی است، اما برخی از خودروها استثناند آن هم به دلیل خودروهای پلیسی بودنشان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران چسباندن برچسب معاينه فني برای تمامی خودروها الزامی است، اما برخی از خودروها مستثني اند آن هم به دلیل خودروهای پلیسی بودنشان است.
پاکیزگی هوای شهر آن هم کلانشهری مثل تهران دیگر رویای دست نیافتنی است ، رویایی که تحقق آن دیگر میسر نیست، اما برای آسوده تر شدن آن می توان اقدامات زیادی انجام داد از جمله آن معاینه هر ساله خودروهاست.
معاینه ای فنی که از تردد خودروهای تولید کننده آلودگی جلوگیری می کند.
همه خودروها ملزم به دریافت معاینه فنی هستند استثنا در آن جایی ندارد، حتی خودروهای پلیسی، اما تا به حال توجه کردید که خودروهای پلیسی از چسباندن برچسب های معاینه فنی معاف هستند؟!
درست که دقت کنید می بینید هیچ برچسبی بر روی شیشه خودروهای پلیسی چسبانده نشده حتی خودروهای پلیس راهنمایی و رانندگی که مجری قوانین در کشور هستند.
هنگامی که موضوع را از سردار ساجدی نیا جویا شدیم این طور پاسخ داد:‌خودروهای پلیس ملزم به چسباندن برچسب های معاینه فنی نیستند چون خودروی پلیس هستند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه بهتر نیست خودروهای پلیس هم برای فرهنگ سازی بهتر برچسب های معاینه فنی را بچسبانند گفت: در این مورد فکر خواهیم کرد .
اما رضوی مدیر عامل معاینه فنی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر نچسباندن برچسب های معاینه فنی اظهار داشت: برچسب های معاینه فنی در هنگام معاینه و چک کردن خودروهای پلیس به معاونت پشتیبانی آن ها تحویل داده می شود و تمامی خودروهای پلیس دارای برچسب معاینه فنی هستند اما چرا چسبانده نمی شوند مقصر معاینه فنی نیست.
اما پایان خوش داستان توقع نابه جای پلیس راهنمایی و رانندگی از خودرو سواران است ، پلیس راهنمایی و رانندگی که نداشتن معاینه فنی را مستوجب جریمه 40 هزار تومانی می دانند چرا که خود این قانون را رعایت نمی کنند مگر نه اینکه همه در برابر قوانین یکسانند!!
گزارش از زرچینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار