با حضور 6 کشور خارجی و دانشمندان و محققان برجسته میکروبیولوژی کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل در این کنگره که امروز در اردبیل آغاز به کار کرد قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود:‌ سیزدهمین کنگره سراسری میکروبیولوژی و دومین کنگره جهانی میکروب‌شناسی در حالی در اردبیل برگزار می‌شود که ما ماه گذشته شاهد برگزاری کنگره بزرگ بیوشیمی با حضور دانشمندان و محققان این رشته بودیم.

فرهاد پورفرضی حمایت‌های مستمر وزارت بهداشت را در برگزاری چنین کنگره‌هایی بسیار ارزنده توصیف کرد و گفت:‌ کنگره بین‌المللی میکروبیولوژی با حضور کشور های هلند، استرالیا، آلمان،‌ بلژیک، ‌ترکیه و پاکستان به مدت چهار روز در اردبیل برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این کنگره را میکروب‌شناسی پایه و تشخیصی، میکروب‌شناسی آب و فاضلاب و محیط زیست، بررسی جایگاه آموزشی میکروبیولوژی و مقاومت میکروب‌ها به آنتی‌بیوتیک‌ها اعلام کرد.

پور‌فرضی برگزاری چنین کنگره‌هایی را در پیشبرد علمی استان بسیار مهم و درخور توجه اعلام کرد و افزود: چنین کنگره‌هایی با گردآوری دانشمندان، محققان و پژوهشگرانی از سراسر کشور زمینه را فراهم می‌کند تا با هم‌اندیشی‌ها و همفکری‌ها بتوانیم به تولید علمی واحد دست یابیم./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.