مشهد/

خدمات در سطح یک پزشک خانواده رایگان است

معاون بیمه و درمان اداره کل خدمات درمانی خراسان رضوی گفت : تمامی خدمات ارائه شده در سطح یک برنامه پزشک خانواده به طور رایگان ارائه می شود.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر سعید صاحب جمعی در نشست خبری با مسئولان ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده اظهار کرد: علاوه بر خدمات پزشک عمومی ، خماتی که از سوی کارشناسان تغذیه ، روانشناسی ، توان بخشی و بهداشت محیط و خانواده نیز در این برنامه و در سطح یک ارائه کی شود به صورت رایگان است و بیمه شده هزینه ای در خصوص پرداخت نمی کند .

وی با اشاره به اینکه سرانه هر فرد در برنامه پزشک خانواده یک هزار و 750 تومان تعیین شده است ادامه داد : سرانه پرداختی با توجه به تعداد افراد زیر پوشش و نوع خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود .

معاون بیمه و درمان اداره کل خدمات درمانی خراسان رضوی افزود: تمامی داروهایی زیر پوشش بیمه که در سطح یک قرار دارند به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد و تنها حق فنی داروخانه از بیمار اخذ می شود

معاون بیمه و درمان اداره کل خدمات درمانی خراسان رضوی در خصوص میزان در نحوه ارائه خدمات در سطوح تخصصی و فوق تخصصی نیز تصریح کرد : در این مرحله نیز بیمه شده 10 درصد تعرفه را پرداخت می کند و بیمه ها علاوه بر 90 درصد تعرفه بیمه خصوصی ، یک تعرفه دولتی را نیز به پزشکان پرداخت می کنند .

دکتر سعید صاحب جمعی در خصوص خدمات پاراکلینیک بیان کرد : در این بخش نیز بیمه های درمانی 70 درصد تعرفه های دولتی را تقبل کرده و 30 درصد دیگر هزینه ها از شهروندان اخذ می شود .

وی در خصوص افرادی که زیر پوشش هیچ یک از سازمانهای بیمه گر نمی باشند گفت : این افراد می توانند با مراجعه به مراکز بیمه خدمات درمانی زیرپوشش بیمه ایرانیان قرار گرفته و در این طرح 50 درصد هزینه ها را دولت و 50 درصد حق بیمه را فرد پرداخت می کند ./س



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.