در حاليکه تحريم ها بر رفتار دولت ايران تاثيري نداشته ،‌ مقامات سياسي هر دو حزب اصلي امريکا در کنگره آمريکا خواستار افزايش تحريم هاي اقتصادي عليه ايران هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري آنتي وار ؛ اگرچه اينگونه اقدامات تنبيهي غرب عليه ايران سبب اعمال فشار اقتصادي بر مردم و کاهش درآمدهاي حکومت اين کشور است، اما نکته مهم اين است که تحريم ها در تغيير رفتار تهران کاملا بي تاثير بوده است.

از لحاظ تاريخي اعمال تحريم هميشه فاقد سودمندي بوده است و اينگونه تحريم ها نيز چيزي متفاوت از تحريم هاي گذشته نخواهد بود.

همانگونه که شاهديم، گروه پنج بعلاوه يک با حمايت آمريکا از يک سوي درخواست هاي صريحي از ايران دارد و از سوي ديگر به ژست هاي تهاجمي اقتصادي و نظامي خود ادامه مي دهد.اين درحالي است که غرب نيز پيشنهاد سنجيده ايران را رد کرده است.

بطور کلي مذاکرات غربي ها با ايران از يک طرف و خصومت آنها عليه ايران غيرمشروع است.

افزون برآن،براساس اجماع مقامات امنيتي آمريکا، هدف ايران از برنامه هسته اي اين کشور دستيابي به سلاح هاي اتمي نيست. با اين وجود، هنوز شاهد آنيم که ابتدا تحريم ها عليه ايران اعمال مي شود و سپس تهران را به گفتگو فرا مي خوانند.

 بنظر مي رسد ديپلماسي غرب در مورد با ايران بر پايه ارعاب، تهديدات نظامي غير قانوني، اعمال تحريم هاي يکجانبه،خرابکاري و ترور دانشمندان ايراني بنا نهاده شده است.

برچسب ها: ایران ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار