بندرعباس /

طرح هندسی سازه پل خلیج فارس نهایی شد

طرح هندسی سازه پل خلیج فارس درنشستی با حضور مدیر عامل منطقه آزاد قشم و مشاوران ایرانی وخارجی این پروژه نهایی شد

 به گزارش به  مهنبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  اسفنديار حيدري پور مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پل خليج فارس به عنوان يك نماد مهم ملي در جنوب ايران براي اتصال بزرگترين جزيره خليج فارس به سرزمين اصلي بايد به شكلي نمونه و منحصر به فرد ساخته شود.

  وی با اشاره به اهميت زمانبندي اجراي اين طرح ملي تاكيد كرد: بازدید مشاوران پروژه از محدوده حوضچه هاي خشك جهت اجرای عمليات ساخت  پایه های پل در جزيره انجام شد و ساخت شش كيسون (پايه هاي اصلي پل) در دستور كار تيم اجرايي قرارگرفت .

مجری طرح شبکه جامع ارتباطی خليج فارس از پروژه پل خليج فارس به عنوان يكي از طرح هاي مهر ماندگار كشور نام برد و گفت: با حمايت هاي دولت و شخص رییس جمهور و تلاش شبانه روزي تيم اجرايي اين طرح ،مردم كشور و بویژه هموطنانمان در استان هرمزگان طی سال آينده مي توانند به آساني و از مسیرهای زمینی از طریق پل خليج فارس به این جزیره سفر کنند.

  همچنین در این نشست  با تاکید بر اهميت ساخت پايه هاي پل به عنوان مهمترين بخش اجرايي اين پروژه ، مباحث لرزه نگاري و ژئوتكنيكي این طرح نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

  ، طرح جامع شبکه ارتباطی پل خلیج فارس با محوریت پل با دو باند رفت و برگشت خودرو، يك خط ریلی جهت تردد قطارهای مسافری و حمل و نقل کالا با 40 مترعرض و حدود 2 و نیم كيلومتر طول ، جزيره قشم در جنوب كشور را به بندرعباس  و کشورهای CIS   متصل می کند . /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.