فرمانده بسيج وزارتخانه ها و ادارات گفت: امروز در مرحله اسلامي كردن دولت و جامعه هستيم و بايد تمام تلاش ها را در اين زمينه به كار گيريم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، همايش "بالماسكه در انتظار ظهور" صبح امروز(شنبه) به همت بسيج سازمان صنايع و معادن برگزار شد.

سرهنگ محمد سراج فرمانده بسيج ادارات در اين همايش، طي سخناني با بيان اينكه مسئوليتي كه نسل امروز بر عهده دارد پر رنگ‌تر از نسل هاي گذشته است؛ اظهار داشت: علاوه بر مسئوليت هاي فردي كه نسل هاي گذشته در اختيار داشتند ما مسئوليت اجتماعي را نيز بر عهده داريم و بايد پرچم جمهوري اسلامي ايران را با اقتدار و محكم، در اهتزاز نگه داريم.

وي با اشاره به انتقاد برخي علما و مراجع در ابتداي انقلاب نسبت به مسيري كه امام(ره) انتخاب كرده بود داشتند، گفت: علت اين انتقادها اين بود كه آنها فقط وظيفه فردي را لازم مي دانستند كه متأثر از مباني ليبرال دموكراسي به نام سكولاريزم الهام گرفته بود و دين را جدا از سياست مي‌دانست.

سرهنگ سراج ادامه داد: اما انقلابي كه امام(ره) آغاز كرد در دنياي دو قطبي آن روز دنيا و بدون احتياج به آن دو قطب بي نظير بوده است و قطعا آن علما اشتباه مي كردند.

فرمانده بسيج وزارتخانه ها و ادارات، آغاز حرکت امام(ره) را مبتني بر پايه امر به معروف و نهي از منكر دانست و با اشاره به سخني از ايشان مبني بر همراه كردن جامعه و بيداري انسان ها گفت: امروز در مرحله اسلامي كردن دولت و جامعه هستيم و بايد تمام تلاش ها را در اين زمينه به كار گيريم چرا كه اين حركت، حركت پر افتخاري است و نبايد از هيچ تلاشي در اجراي آن دريغ كنيم.

وي در ادامه به بيداري اسلامي اشاره كرد و گفت: اين بيداري اسلامي قرار بود در سي سال قبل اتفاق بيافتد ولي تمام تلاش دشمن براي جلوگيري از اين اتفاق متمرکز شد و لذا كارهايي كرد كه ايران را درگير مسائل خودش كند، مانند خرابكاري ها و ترورها و دامن زدن به فتنه ها و يا نمونه بارز آن يعني حمايت از رژيم بعث عراق براي حمله به ايران.

سرهنگ سراج تلاش‌هاي حال حاضر دشمن را در راستاي نااميد كردن دلبستگان به انقلاب اسلامي دانست و افزود: اگر مردم سالاري ديني با حكومت هاي لائيك پيوند بخورد چيزي بدست نمي آيد چرا كه اين مباني( مردم سالاري ديني) منطبق بر مباني نظام شيعي است.

فرمانده بسيج وزارتخانه ها و ادارات در ادامه به نطقي از رئيس مجلس مصر كه در ديدار با نخست وزير تركيه از مذاکره با ايران خبر داده و گفته بود ما تلاش خواهيم كرد حكومت آينده ما مشابه تركيه نباشد؛ خاطرنشان كرد: در مرحله اسلامي كردن دولت و جامعه، محوري ترين عنصر، نقش مادر در جهت تربيت انسان است.

سرهنگ سراج افزود: تربيت کردن وظيفه زن است و از هنرهاي زنان به شمار مي آيد و اگر غفلتي در اين راه صورت گيرد، زن وسيله اي براي جلب توجه و يا تبليغ مد و مدگرايي افراطي قرار خواهد گرفت.

فرمانده بسيج ادارات عنصر زن را محور توجهات غرب دانست كه مي خواهد اسير ابتذال و مدقرار دهد از اين رو اظهار كرد: ولي در مقابل اين توطئه ها اسلام اين عنصر موثر را از طمع هاي صورت گرفته به آن با واجب كردن حجاب، نجات داده است.

وي در پايان به وجود 720 هزار بسيجي در دستگاه هاي اداري (غير از بسيج فرهنگيان) اشاره كرد و گفت: تعداد خواهران نسبت به برادران 33 درصد در مقابل 57 درصد است که اين آمار خوب نيست چرا كه غفلت و كوتاهي شده است و بايد اين موضوع را تقويت كنيم.

/ش3


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار