فرماندار نطنز گفت: این شهرستان با دارا بودن 154 منبع گردشگری 8 درصد از منابع گردشگری استان اصفهان را در بر دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان   مهدی سلیمانی در مراسم افتتاحیه دومین همایش توسعه زیرساختهای گردشگری شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز در باغ شهر تاریخی نطنز گفت: 79 درصد از این 154 منابع گردشگری نطنز تاریخی فرهنگی، 18 درصد در بخش منابع طبیعی و 3 درصد آن منابع انسان ساخت است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نطنز پس از اصفهان و کاشان بالاترین منابع گردشگری را دارد افزود: مسجد، مدرسه، حمام، خانقاه، آب انبار و آرامگاه که برخی از آنها عبارتند از بناي ساساني آتشكده، مسجد جمعه، محراب مسجد كوچه مير، گنبد سيد واقف، حصار خشتي، بناهاي تاريخي، قريه تاج آباد-عباس آباد ، گنبد مير سيد، شربت خانه و سردر خانقاه روستاي ابيانه، كاروانسراي نطنز، حمام افوشته ،قلعه سنگي ، محوطه باستاني اريسمان و قلعه تاريخي طرق تعدادی از منابع تاریخی فرهنگی این شهرستان است.

فرماندار نطنز با اشاره به ظرفیت پذیرش گردشگری تاریخی با توجه به کاوشهای انجام شده بین 6 تا 7 هزار سال در این شهرستان و منطقه ذوب فلزات در اریسمان افزود: 7 روستا از 27 روستای هدف گردشگری استان اصفهان در نطنز واقع شده است.

سلیمانی وجود 42 امامزاده و بقعه متبرکه را از ظرفیت های دیگر گردشگری در بخش فرهنگی مذهبی نطنز دانست و گفت: این شهرستان در بخش گردشگری طبیعی نیز با دارابودن سه اقلیم آب وهوایی کوهستانی در غرب، معتدل و کوهپایه ای در بخش مرکزی و گروم و خشک و کویری در شرق ظرفیت مناسب و فرصت ویژه ای برای علاقه مندان به گردشگری در این سه اقلیم است.

به گفته وی، شهرستان نطنز دارای 1300 اثر تاریخی است که تا کنون 150 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

وی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی و جایگاه مناسب آن در نطنز با دارا بودن رتبه های برتر در سطح استان اصفهان گفت: این شهرستان از لحاظ تولید میوه بِه و زعفران رتبه اول، انر رده دوم و صیفی جات رتبه سوم را در سطح این استان کسب کرده است.

فرماندار نطنز در ادامه برگزاری این همایش را فتح بابی برای تقویت زیر ساختهای گردشگری در این شهرستان دانست و گفت: خروجی برگزاری چنین همایش هایی در معرفی بیشتر شهرستان می تواندزمینه اقدامات ویژه در توسعه گردشگری را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم بویژه سفر رئیس جمهور در سال 86 مصوباتی برای تقویت گردشگری در این شهرستان تصویب شد که ایجاد منطقه نمونه گردشگری در محور ابیانه، منطقه های کِشِه، اریسمان، امامزاده آقا علی عباس و متین آباد از این جمله است.

سلیمانی سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه نمونه گردشگری متین آباد و کِشِه و بهره برداری ازمرحله اول متین آباد در آینده ای نزدیک را یادآورشد و گفت: طرح احیاء و بهره برداری از قلعه طرق رود، مجموعه عباس آباد و تاج آباد، کاروان سرای بازار از دیگر اقدامات توسعه گردشگری در شهرستان نطنز است.

دومین همایش یکروزه توسعه زیرساختهای گردشگری شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز با برپایی کارگاه گردشگری خلاق ـ خلاقیت در گردشگری، بازدید و گشت و گذار در کوچه باغهای نطنز، برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، ساخت نمونک و نمایش تابلو عکس هایی از اماکن تاریخی، مذهبی و مراسم سنتی نطنز، اجرای موسیقی سنتی با حضور شهرداران ، بخشداران، کارشناسان شهرسازی و معماری و دیگر مسئولان این شهرستان ها و تعدادی از گردشگران در باغ شهر تاریخی نطنز برگزار شد./س

برچسب ها: اصفهان ، نطنز ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.