رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متاسفانه تاکنون فعالیت چشمگیری پیرامون احیای دریاچه ارومیه دیده نشده است.

پرویز جلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه در پاسخ به این سوال که فعالیت نمایندگان مجلس پیرامون احیای دریاچه ارومیه را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: نمایندگان مجلس به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند مضاف بر اینکه فعالیت چندانی در این حوزه انجام نشده و کاری صورت نگرفته است تا آن را خوب یا ناکافی بدانیم.

وی با اظهار به اینکه منابع مالی اختصاص یافته به پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه کافی نیست، اضافه کرد: به این وضعیت دچار شدن دریاچه، بیشتر از موضوع انتقال آب آن به سایر مناطق ناشی می‌شود، زیرا تبریز و آب چند شهر دیگر از توابع این منطقه از دریاچه ارومیه تامین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین راهکار برای احیای این دریاچه را چه می‌داند اضافه کرد: بهترین راهکار این است که مانع برداشت‌ها از آب دریاچه شده و آب جاهایی که مدعی هستند برای دریاچه ارومیه می‌آورند به شهرهایی که از دریاچه سیراب می‌شوند ببرند.

جلیلی در پاسخ به این سوال که آیا تایید می‌کنید در روزهای اخیر طوفان نمک رخ داده است یا خیر پاسخ داد من این خبر را نه‌تنها رد بلکه تایید نیز نمی‌کنم زیرا در آن منطقه نبوده و چیزی ندیده‌ام.

وی با بیان اینکه روند اجرایی شدن پروژه‌ها پیرامون این دریاچه نمی‌تواند راضی‌کننده باشد، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها روند خوبی ندارند زیرا همچنان مردم وجود این مشکل را احساس می‌کنند، بر این ‌اساس برای رفع ریشه‌ای مشکل باید کارشناسان نسبت به ارائه پیشنهاد بپردازند و باور کنند که از حمایت مردمی برخوردار خواهند شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.