يک شهر ديگر در ايالت کاليفرنياي آمريکا اعلام ورشکستگي کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اينترنتي وورلد سوسياليست،سن برناردينو سومين شهر در ايالت کاليفرنياست که طي دو هفته اخير اعلام ورشکستگي کرده است.
سن برناردينو با جمعيت 210 هزار نفري پس از ماموت ليک و استوکتون اعلام کرد از پرداخت ديون خود عاجز است. اين شهر هم اکنون46 ميليون دلار کسري بودجه دارد.
با افزايش شمار شهرهايي که بودجه خود را براي سال مالي آينده کامل کرده اند انتظار مي رود شهرهاي بيشتري در آمريکا اعلام ورشکستگي کنند. قبل از رکود اقتصادي آمريکا نيز شرايط اجتماعي در سن برناردينو بسيار وخيم بود.
ميانگين درآمد خانوارها در اين شهر در سال 2006، تنها31 هزار و 405 دلار بود در حالي که درآمد متوسط خانوارها در سراسر آمريکا در فاصله سال2006 تا 2010، 15هزار و 914 دلار بود.
با توجه به وسعت، موقعيت و فقر ، در مجموع اين شهر در مقابل بحران اقتصادي بسيار ضعيف شده است. نرخ رسمي بيکاري در اين شهر11.8 درصد است . اين در حالي است که نرخ بيکاري در آمريکا 8.2 درصد است.
روزنامه وال استريت ژورنال گزارش داد خرده فروشي در اين شهر 30 درصد کاهش يافته است و از سه ميليارد و 200 ميليون دلار در سال2005 به دو ميليارد و 300 ميليون دلار در سال 2011 کاهش يافت.
مقامات اين شهر براي کاهش کسري بودجه نيروکار را تا 20درصد کاهش داده اند.
برچسب ها: ورشکستگی ، کالیفرنیا ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار