2هزار کیلومتر راه روستایی امسال در کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر سپاه پاسداران در سفر به گیلان گفت: علاوه بر ساخت دو هزار کیلومتر راه روستایی، این قرارگاه ساخت300 موج شکن و تسطیح 330 هکتار اراضی استان‌های جنوب کشور را در اولویت دارد.

سردار سید ضیاءالدین حزنی بااشاره به اینکه : این قرارگاه تاکنون بیش از 10 هزار و 807 پروژه را در مناطق محروم روستایی انجام داده است افزود: تاکنون بالغ بر 12 هزار و 320 میلیارد ریال از سود حاصل فعالیت‌های قرارگاه کوثر برای محرومیت‌زدایی کشور هزینه شده است.

وی ، ساخت 10 هزار و 600 خانه بهداشت، 457 مدرسه، 961 خانه عالم، یک‌هزار و 258 مجموعه ورزشی، یک‌هزار و 186 باب نمازخانه، 543 گلزار شهدا و 2 هزار و 343 باب مسجد را از جمله اقدام‌های این قرارگاه در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: احداث 74 واحد مسکونی، 10 باب مصلی، برق‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور، درمانگاه، خانه بهداشت، حمام، تامین آب کشاورزی و... از دیگر اقدام‌های قرارگاه کوثر تاکنون بوده است.

این مقام مسئول ، به تلاش این قرارگاه برای محرومیت‌زدایی تا شعاع 70 کیلومتری شهرها اشاره و تصریح کرد: قراردادهای قرارگاه خاتم در خارج از کشور نیز نباید از 10 ‌هزار میلیارد ریال کمتر باشد و سود حاصله از اجرای این پروژه‌ها برای مردم کشور هزینه می‌شود.

وی، محرومیت‌زدایی در کشور را هدیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و اذعان داشت: پس از انقلاب اسلامی و با رهبری‌های پیامبر گونه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب فعالیت‌های زیادی در کشور برای رفع محرومیت‌زدایی انجام است./ س

برچسب ها: ساخت ، راه ، روستایی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.