فرماندار مشهد گفت: سهم این شهر از بودجه استان اداكننده حق شهر امام‌رضا(ع) نيست

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حسن موحديان در جلسه بررسي و تاييد اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي سال 91 دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان مشهد كه در محل فرمانداري برگزار شد، افزود: در سال 88 اعتبار مشهد 51 میلیارد تومان بود و حدود 20درصد اعتبارات استان را شامل مي‌شد كه با پيگيري‌هاي انجام شده تا آخر سال، اين مبلغ به 69 میلیارد تومان افزايش يافت. وي تصريح كرد: اين اعتبارات در سال 89، 72ميليارد تومان تقريبا معادل سال 88 بود كه تا پايان سال89 به 155میلیارد تومان يعني به بيش از دو برابر افزايش يافت و در سال90، به 84میلیارد تومان، يعني تقريبا 1/23درصد اعتبارات توزيع شده استان كاهش پيدا كرد كه البته تا پايان سال به 252ميلياردتومان افزايش يافت اما با توجه به پروژه‌ها و جمعيت مشهد هيچ‌كدام اداكننده حق شهر امام رضا(ع) نيست.

فرماندار خاطرنشان كرد: اعتبار مشهد در سال91، 100میلیاردتومان معادل 5/23درصد اعتبارات استاني است كه با توجه به محدوديت‌ها و الزامات قانوني، مثل مصوبات سفر رئيس‌جمهور و نداشتن پروژه جديدالاحداث مگر با وجود ضرورت عقلاني، به بخش‌هاي مختلف تخصيص مي‌يابد. وی ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به افزایش بودجه مشهد تا پایان سال در سال‌هاي پیشین، امسال نیز در اواخر سال اعتبارات تخصیص‌یافته به پایتخت معنوی ایران افزایش یابد.

موحدیان در خصوص لزوم نداشتن پروژه جديدالاحداث، عنوان داشت: پروژه‌هاي نيمه‌تمام در استان، مديران را بدنام كرده كه اين موضوع به دليل نداشتن بودجه است نه بي‌عرضگي مديران؛ بنابراين ديگر نياز به طراحي پروژه‌هاي جديد نيست.

وی در ادامه از مشکلات روستاهای اطراف مشهد سخن گفت و افزود: برخی از روستاهای اطراف مشهد همانند همت‌آباد تنها دو ساعت در روز آب دارند كه باید این معضل را حل کنیم. فرماندار مشهد همچنین پروژه گنبد سبز در مشهد را آبروی اداره‌کل میراث فرهنگی خواند و افزود: ناتمام ماندن این پروژه بعد از چندین سال باعث ناامیدی است؛ بنابراین برای تکمیل آن باید از اعتبارات ملی و استانی استفاده کرد./س

برچسب ها: تایید ، اعتبارات ، تملک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.