منابع مخالفان مسلح سوريه اعتراف کردند بيشتر کشته شدگان حادثه منطقه التريمسه از افراد مسلح مخالفان هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، يک منبع نظامي سوري اعلام کرد نيروهاي مسلح اين کشور شمار زيادي از تروريست ها را در چارچوب عمليات عليه مخفيگاه هاي عناصر گروه هاي مسلح در منطقه التريمسه به قتل رساندند. در اين عمليات به شهروندان هيچگونه آسيبي نرسيده است.

حسن الموسوي گزارشگر اين شبکه با اشاره به اين که حمايت اهالي التريمسه در استان حماه از ارتش سوريه زبان زد است افزود: در پي درگيري ها در اين منطقه بين نيروهاي ارتش و شماري از افراد مسلح جنجالي شبيه آنچه در موارد سابق شاهد آن بوديم به راه افتاد اما طولي نکشيدکه حقايق روشن شد و ارتش سوريه دلايل و مدارک خود را با تصوير ارائه کرد و پس از آن نيز مخالفان اذعان کردند که بيشتر کشته شدگان از افراد مسلح هستند.

يک منبع نظامي سوري اعلام کرد نيروهاي مسلح اين کشور روز پنجشنبه شمار زيادي از تروريست ها را در التريمسه به قتل رساندند و مخفيگاه هاي افراد تروريست را در اين عمليات نابود کردند.

در ادامه گزارش آمده است: منابع افزودند نيروهاي ارتش سوريه اجساد شماري از شهروندان را که به دست اعضاي گروه هاي مسلح تروريست ربوده شده و شکنجه شده بودند و سپس به قتل رسيدند کشف کردند. نيروهاي ارتش سوريه همچنين دهها تن از افراد مسلح را به قتل رساندند و مقادير زيادي سلاح و مهمات و اسناد و مدارک از جمله کارت هاي شناسايي افراد غيرسوري از جمله اتباع ترکيه را به دست آوردند.

در بخش ديگري از گزارش آمده است: منابع مخالفان مسلح سوريه اذعان کردند که بيشتر کشته شدگان حادثه التريمسه از افراد مسلح مخالف هستند. مرکز حقوق بشر سوريه نيز که مقر آن در لندن قرار دارد اعلام کرد در ميان کشته شدگان دهها تن از افراد مسلح ديده مي شوند که در جريان عمليات نظامي ارتش سوريه کشته شده اند.

گزارشگر ادامه داد: مخالفان اعلام کردند درگيري ها در اين منطقه پس از کمين افراد مسلح در مسير کاروان نيروهاي ارتش سوريه که در حال حرکت به سمت ريف حماه بود آغاز شد و ارتش با انتقال تجهيزات به منطقه توانست منطقه التريمسه را تحت سيطره خود در آورد و شمار زيادي از تروريست ها را به قتل برساند.

از سوي ديگر انفجار بمب در يک خودرو در دمشق پايتخت سوريه خسارات زيادي برجاي گذاشت.

خبرگزاري سوريه سانا، گزارش داد يک گروه مسلح اقدام به منفجر کردن اين خودرو از راه دور کرده است. همزمان با اين تحولات رسانه هاي روسيه از حرکت يک کشتي نيروي دريايي اين کشور از قطب شمال به سمت سواحل سوريه خبر دادند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار