یک معلول جسمی حرکتی خواستار مناسب‌سازی معابر عمومی برای معلولان شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مهناز حدادی اظهار کرد: یک معلول با مشکلات زیادی در جامعه مواجه است و برای انجام کارهای روزمره با سختی‌های گوناگونی روبه‌رو می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر مردم با ترحم به یک معلول نگاه می‌کنند که این موضوع برای یک فرد معلول ناخوشایند است.

حدادی با اشاره به حضور معلولان در اجتماع افزود: معلولان برای انجام کارهای خود نیاز به حضور در اجتماع دارند و در موقعی که در جامعه حضور پیدا می‌کنند‌، با دنیایی از موضوعات نامناسب روبه‌رو می‌شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از خیابان‌ها و اماکن شهر، ادارات و مراکز خدماتی از لحاظ مناسب‌سازی برای معلولان و جانبازان مناسب نیستند و گویی هیچ توجهی به این قشر از جامعه نشده است.

این معلول جسمی حرکتی خاطرنشان کرد: اتوبوس سوار‌ شدن برای اکثر معلولان به دلیل ساختار اتوبوس‌ها غیرممکن است و اغلب تاکسی‌ها مسافر معلول را سوار نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: اماکن تفریحی مناسب وضع معلولان در دسترس نیست و در بیشتر مواقع احساس می‌کنم ما معلولان از حقوق مساوی در اجتماع برخوردار نیستیم.

حدادی تصریح کرد: یک معلول دوست دارد کارهای شخصی خود را انجام دهد و موانعی که وجود دارد او را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در پایان گفت: مسئولان استان باید به موضوع مناسب‌سازی اهمیت داده و با انجام کارهای تحقیقی و کارشناسی‌، اقدامات لازم را انجام دهند تا قشر معلول و جانباز ما بتواند حضوری موفق و پویا در عرصه‌های مختلف اجتماع داشته باشد./ج1

برچسب ها: کرمانشاه ، معابر ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.