اولين نشست هم انديشي توليد محصولات ارگانيک به ميزباني شهرستان فريمان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، مجتبي بزم آرا فرماندار فريمان پشتيباني از كشاورزي را زيربناي توسعه و عمران روستاها و عامل تقويت استقلال كشورها برشمرد و گفت: اجراي صحيح اين طرح، كشاورزي را متحول خواهد كرد.

وي ضمن تاكيد بر لزوم كاهش ميزان مصرف كودهاي شيميايي از سوي كشاورزان، افزود: توليدكمپوست از ضايعات بخش كشاورزي، توسعه جوامع روستايي و اشتغال آسان و ارزان با درآمد مناسب را در پي دارد و علاوه بر آن بهينه سازي خاک و حفظ محيط زيست از ديگر مزيت هاي اين طرح خواهد بود.

رييس كارگروه توسعه كشاورزي فريمان ضمن تشريح فوايد بهره گيري از ورمي كمپوست به جاي كودهاي شيميايي اظهار داشت: اصلاح خواص فيزيکی، شيميايی و بيولوژيکی خاک، چگالي پايين، قابليت جذب بالاي آب و بهره مندي از عناصر غذايی موردنياز گياهان از جمله ويژگي هاي منحصر به فرد اين كودها است.

وي ادامه داد: سازگاري با محيط زيست و ارزش غذايي بالاتر توليدات گياهي از ديگر فوايد اين كودهاست.

وي ابراز اميدواري كرد: با حمايت هاي دولتي از يك سو و ارتقاي آگاهي عمومي در توليدكنندگان و مصرف كنندگان محصولات كشاورزي، شاهد جايگزيني تدريجي محصولات ارگانيك در سبد خريد خانوارها باشيم.

گفتني است اين همايش با حضور مسوولان استاني، مهمانان داخلي و نيز مدعويني از كشورهاي آلمان، يوگسلاوي، افغانستان، پاکستان و لبنان برگزار شد./س


برچسب ها: تولید ، محصولات ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.