کمبود شدید برق در عراق، مانع توسعه اقتصادی این کشور شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  العالم،واحدهای مسکونی و تجاری در عراق در حال حاضر در هرشبانه روز15ساعت برق ندارند.  
میزان کلی ظرفیت برق مورد تقاضا در این کشور14 هزار مگاوات است، اما نیروگاههای عراق تنها قادر به تامین هشت هزار مگاوات برق هستند.  
واحدهای تجاری تقریباً همه بخشها، همزمان با اوج گرما در تابستان و بالا رفتن دما تا حدود 50درجه سانتیگراد، مجبور به استفاده از ژنراتور و تقبل هزینه سنگین آن هستند.  
دولت عراق قادر نیست بیش از 9 تا 12 ساعت در روز، برق شهروندان را تامین کند. 
دولت عراق از زمان تهاجم آمریکا به این کشور در سال2003، بالغ بر 30میلیارد دلار برای بهبود تامین برق، از طریق خرید توربین های گازی و ژنراتورهای دیگر هزینه کرده است.  
مصعب المدرس، سخنگوی وزارت برق عراق گفت :  بسیاری از این نیروگاههای برق به تدریج در هفته های آینده فعالیت خود را آغاز می کنند و به صورت مرحله ای وارد شبکه برق ملی کشور می شوند»  
عراق در نظر دارد کمبود فعلی برق خود را تا پایان سال آینده برطرف کند. مقامات عراق امیدوارند ظرفیت تولید برق را تا ماه آینده به نه هزار مگاوات، تا اواسط سال آینده به بیش از 14هزار مگاوات و تا پایان سال 2013 به بیست هزار مگاوات برسانند.  
وزارت برق عراق سرگرم بررسی تقاضاها برای شرکت در مناقصه احداث سه نیروگاه  که با سوخت گاز کار می کنند در مناطق الدیوانیه، سامرا و ناصریه است.  
عراق ماه مه درخواست شرکت مهندسی و ساختمانی هیوندای کره جنوبی، سایپم ایتالیا، متکای یونان، گامای ترکیه و شرکتهای دیگر را برای شرکت در مناقصه ای به ارزش یک میلیارد دلار به منظور احداث کارخانه ای شامل چهار واحد گاز و دو واحد حرارتی بررسی کرد.  

برچسب ها: عراق ، برق ، کمبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار