معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی سوادآموزی آموزش و پرورش گفت: به زودی بخشنامه ای مبنی بر میزان توجه مدیران مدارس به سوادآموزی و تاثیر در ارزشیابی مدیران معاونت ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، پرویز کوثری در جلسه معاونین اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: موضوع سواد آموزی با موضوع آموزش رسمی، در ظاهر یکی به نظر می رسند وکه در باطن دو موضوع ازهم جدا هستند.

وی افزود: موضوع سوادآموزی در حقیقت یک امر ساده و بدیهی است که در باطن یک امر بسیار سختی است و سختی کار امکان پیشروی را با مشکل مواجه می کند.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی معاونت سوادآموزی تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری، ما باید به چند کار می پرداختیم که مهم ترین آن ها تهیه برنامه راهبردی بود که این برنامه تهیه شد و نقش و سهمیه همه بخش ها و دستگاه های خارج از آموزش و پرورش معین شد که پس از تهیه برنامه در پیاده سازی برنامه گام بردارند.

وی ادامه داد: سال 90 علی رغم تغییر و تحولات صورت گرفته، یک سال درخشان و پرکاری برای معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش بود ما در سال گذشته حجم ابلاغیه سهم استان ها را مشخص کردیم و ارسال کردیم که با ارسال آن، کارهای مهمی در سوادآموزی صورت گرفت. وی در ادامه از فعالیت 56درصدی سوادآموزی کشور در سال قبل، اظهار امیدواری کرد و گفت: با وجود اینکه 56 واحد کار کرده ایم؛ بازهم از فعالیت های خود راضی هستیم اما هدفی را که داریم؛هنوز به آن نرسیده ایم و لازم است که در سال 91 بتوانیم جبران کنیم. این مقام مسئول با اشاره به اینکه سواد مقدمه آگاهی و معرفت بشری است؛ اضافه کرد: انتظارات ما از آموزش و پرورش استان ها این است که برنامه سواد آموزی یک برنامه اولویت دار قرار گیرد و فعالیت های سوادآموزی توسط مدیران مناطق پیگیری شود و نسبت به فعال سازی ستادهای راهبردی و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها اقدام شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.