يك كارشناس سياست خارجي گفت: شوراي نظامي مصر بعد از انتخابات رياست جمهوري، با مصادره بسياري از وظايف رئيس جمهور، "محمد مرسي" را خلع سلاح كرده است.

سيد هادي افقهي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به چالش هاي رئيس جمهور مصر با شوراي نظامي اين كشور گفت: تحكيم و گسترش پايه هاي رياست جمهوري "محمد مرسي"  در گرو مبارزه سياسي حساب شده با نظاميان است و هرگونه اشتباه در اين مبارزه به ضرر "مرسي" تمام خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه شوراي نظامي مصر، رئيس جمهور را خلع سلاح كرده است، افزود: شوراي نظامي مصر بعد از انتخابات رياست جمهوري با انحلال پارلمان اين كشور و مصادره بسياري از وظايف رياست جمهوري به نفع خود، به نوعي محمد مرسي را خلع سلاح كرده است.

افقهي با اشاره به اينكه انحلال پارلمان مصر از صلاحيت هاي رئيس جمهور محسوب مي‌شود، تصريح كرد: انحلال پارلمان از وظايف رئيس جمهوري بوده و دخالت شوراي نظامي مصر و قوه قضاييه اين كشور و رأي دادگاه قانون اساسي در حكم انحلال پارلمان با اصل تفكيك و استقلال قوا مغايرت دارد.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: "محمد مرسي" با يك جنگ نرم رواني با نظاميان و ارتشيان مصر از يك طرف و دادگاه قانون اساسي از طرف ديگر مواجه است و پيروزي در اين جنگ بستگي به قدرت نمايي حساب شده مرسي، مردم و انقلابيون اين كشور دارد./س3

 

برچسب ها: مصر ، محمد مرسی ، نظامیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار