"لينا سوبونينا " کارشناس روس نقش ايران را در حل بحران سوريه مهم دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني شبکه تلويزيوني العالم ؛  لينا سوبونينا مدير مرکز مطالعات آسيا و خاورميانه در مسکو با تأکيد بر نقش مهم ايران در حل بحران سوريه تصريح کرد : مسکو بر ضرورت مشاركت هياتي از تهران در نشست هاي بين المللي براي حل مسالمت آميز بحران سوريه تاکيد دارد.

وي افزود : مسكو حل بحران سوريه را از طريق گفت و گو ميان طرف هاي درگير در اين كشور خواستار است و طرف‌هاي ميانجي بايد زمينه اين گفت و گو را فراهم کنند.

به گفته اين كارشناس روس، مسكو براي احياي طرح كوفي عنان فرستاده سازمان ملل به سوريه از وي براي سفر به روسيه دعوت کرد و ارتباط كوفي عنان با همه كشورهاي منطقه از جمله همسايگان سوريه را براي حل بحران اين كشور مهم مي داند.

با توجه به نزديك شدن به پايان ماموريت ناظران بين المللي در سوريه را مهمترين مسئله در موضوع سوريه ، مسکو پيشنهاد كرده است اين ماموريت پس از بيستم ژوئيه نيز ادامه داشته باشد، و شمار ناظران در سوريه افزايش يابد.
به گفته اين كارشناس، روسيه وكوفي عنان و برخي از همسايگان سوريه و حتي دمشق در خصوص تمديد ماموريت ناظران بين المللي در سوريه با هم اتفاق نظر دارند.
برچسب ها: ایران ، سوریه ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار