معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: معاونت ابتدایی امسال برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده تر از سال های گذشته است و امسال برای اولین بار با تشکیل پایه ششم ابتدایی یک میلیون و 80 دانش آموز وارد این پایه تحصیلی خواهند شد .

فاطمه قربان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به چاپ کتاب های درسی بویژه در پایه ششم ابتدایی افزود: اگر سال تحصیلی جدید به جای مهر ماه از اول مرداد ماه هم آغاز شود این آمادگی به صورت کامل در آموزش و پرورش برای استقبال از بهار تعلیم و تربیت فراهم است.

وی در حاشیه سفرش به نیشابور بیان داشت: آموزش معلمان ابتدایی از 27 خرداد ماه در تهران برای پنج هزار تربیت مدرس شکل گرفته و از سوم تیرماه نیز در استان های کشور آموزش معلمان پایه های دوم و ششم ابتدایی آغاز شده است.

او برنامه آموزشی این معلمان را شامل 180 ساعت آموزش تخصصی و 294 ساعت آموزش عمومی دانست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش کشور درباره موضوع کمبود معلم برای پایه ششم ابتدایی تصریح کرد: امسال به لحاظ آماری تعداد دانش آموزان افزایش چندانی نداشته و امسال فقط یک پایه به ابتدایی اضافه شده بنابر این با مدیریت صحیح می شود فضاهای آموزشی و نیروی انسانی را ساماندهی کیفی کرد.

او در عین حال از صدور ابلاغ معلمان ابتدایی برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش کشور خبر داد و تاکید کرد: امسال معلمان ابتدایی از تیرماه ابلاغیه های خود را گرفته اند در حالیکه در سال های گذشته دریافت این ابلاغیه ها بعضا تا نیمه مهرماه هم به طول می انجامید.

گفتنی است امسال پیش بینی می شود بین شش میلیون و هفتصد تا هشتصد هزار دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل کنند و 360 هزار معلم و کارمند نیز کار آموزش ابتدایی در مدارس ابتدایی کشور بر عهده خواهند داشت./س


برچسب ها: معاون ، آموزش ، ابتدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.