تداوم فكر و كار "استاد حميد سمندريان" از طريق شاگرداني كه او تربيت كرده در يادها خواهد ماند.

ايرج راد در گفتگو باخبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران ؛درخصوص درگذشت استاد حميد سمندريان" گفت:استاد سمندريان در تئاتر اين مملكت بسيار تاثيرگذار بودند او از سال 1338 كه به ايران آمد با تشكيل گروه پاسارگاد كار تئاتر را آغاز كرد و توانست جايگاه بسيار خوب در اين زمينه براي خود و تئاتر در كشور بوجود آورد.
وي افزود:آثاري كه "سمندريان" كارگرداني كرده اند،بسيار تاثيرگذار بوده و توانسته تماشاگران بسياري را جذب كند،سمندريان در ميان تئاتري ها از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است اين نكته بسيار حائز اهميت است،طي سالهايي كه او به عنوان كارگردان و مدرس تئاتر فعاليت كردند تئاتر ما از وضعيت بسيار خوبي برخوردار بود.
راد كه خود سابقه بسيار طولاني در عرصه تئاتر دارد،گفت:من نيز خود شاگر "استاد سمندريان" بودم و امروز تمامي بزرگاني كه مي‌بينيد هر كدام صاحب سبك شده ‌اند،شاگرد استاد سمندريان بوده‌اند.
وي افزود:"سمندريان" در كار بسيار جدي بود و با تمامي كساني كه كار مي‌كرد دوستي و الفت بسيار داشت،اما به هيچ وجه تعلل در كار تئاتر را نمي‌پذيرفت.
اين بازيگر به احساس مسئوليت "استاد سمندريان" اشاره كرد و گفت:"سمندريان" احساس مسئوليت بسياري در زمينه كار تئاتر داشت و انرژي بسيار در اين زمينه صرف مي‌كر د كه اين يكي از دلايل موفقيت استاد در عرصه تئاتر بود.
راد به مقدس بودن جايگاه تئاتر براي سمندريان اشاره كرد و افزود:تئاتر از جايگاه ويژه‌اي براي سمندريان برخوردار بود و عرصه تئاتر تقدس ويژه‌اي براي او داشت و يكي از دلايل موفقيت او نيز همين بود كه تئاتر را بسيار جدي مي‌گرفت.
وي ادامه داد:در زمينه ترجمه و نمايش نامه‌ها نيز آثار بسيار با ارزشي از سمندريان ثبت شده است كه آنچه مسلم است با راه و روشي كه او داشت.سمندريان همواره زنده خواهد بود و تداوم فكر و كار او از طريق شاگرداني كه در اين ر اه تربيت كرده است،ماندگار خواهد شد.
وي اين بازيگر اظهار داشت:ناگفته‌هاي بسيار در وصف" سمندريان" بي‌شمار است،اما فرصت اندك؛ سمندريان انساني شريف،‌نجيب و در كار بسيار جدي بود كه يادش براي هميشه در قلب‌هايمان خواهد ماند./ه
برچسب ها: تداوم ، اندیشه ، سمندریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار