حميدرضا مقدم‌فر استاد دانشگاه در برنامه ديروز، امروز، فردا گفت: نابودي وزارت اطلاعات که به عنوان چشم نظام است در دستور کار فتنه 78 قرار داشت.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حميدرضا مقدم فر استاد دانشگاه در برنامه ديروز،امروز،فردا پيرامون ضرورت توجه و بازخواني فتنه78 و88،اظهار داشت: عبرت گيري از تاريخ راه روشني را براي حوادث آينده ترسيم مي کند چرا که ممکن است در تکرار تاريخ ،مشابهت هايي وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: بزرگان دين نيز به مرور و رصد تاريخ تاکيد دارند چرا که بايد گذشته بازبيني شود.

رسانه ها در احيا و بازخواني صفحات تاريخ نقش مهمي دارند

مقدم فر نگاه به گذشته را راهي براي آينده دانست و ادامه داد: رسانه ها در بازخواني و کارشناسي قتنه 78غفلت کردند و آنان نقش مهمي در بازخواني و احياي صفحات تاريخ دارند.

وي ادامه داد: 18تير 78 نمادي از دو سال تلاش بود که طي آن فرآيندي در نظام اتفاق افتاد و به 18 تير منجر شد.

فتنه78و 88 يک فصل مشترک است

اين استاد دانشگاه فتنه 78 و88 را يک فصل مشترک دانست و تاکيد کرد: بعد از فتنه78 ده سال گذشت و مجددا در سال 88 ،فتنه ديگري ايجاد شد و بايد اين فاصله ده ساله را مورد توجه قرار دهيم.

برخي در گفتمان جديد سعي بر تغيير رفتار مردم داشتند

مقدم فر با اشاره به دوم خرداد 76 و رقم خوردن حماسه اي از جانب مردم، گفت: دوم خرداد 76 دولت جديدي روي کار آمد و عرصه جديدي در دستگاه اجرايي رقم خورد و گفتمان تازه اي ايجاد شد اما عده اي در کنار اين عرصه جديد تلاش کردند که رفتار جامعه را تغيير دهند.

وي ادامه داد: در 21تير ماه 78 مقام معظم رهبري بيانات بسيار مهمي داشتند که بايد بارها بازخواني و به آن دقت شود ايشان فرمودند که عده اي از نظام و انقلاب اغده هايي داشتند که در حوادث اخير مي خواهند اغده گشايي کنند.

اين استاد دانشگاه فتنه 78 را برنامه ريزي شده بيان کرد و گفت: کارهاي عملياتي عظيمي براي راه اندازي اين فتنه انجام شده بود که مديريت آن با حلقه کيان ،روزنامه سلام و مرکز مطالعات استراتژيک رياست جمهوري که موسوي خوئيني ها در راس آن قرار داشت و افرادي همچون سروش و حسين بشيري نيز در آن فعاليت مي کردند و جريان ضد انقلاب بود.

نابودي وزارت اطلاعات در دستور کار آنان قرار داشت

مقدم فر اظهار داشت: پرداختن به قتل هاي زنجيره اي ،متهم کردن نظام، نابودي وزارت اطلاعات به عنوان چشم نظام و تخريب نيروي انتظامي در دستور کار آنان قرار داشت.


جنگ رسانه اي عظيم در فتنه 78/ 18 تير يک بهانه بود

اين استاد دانشگاه با اشاره به جنگ عظيم رسانه اي براي راه اندازي فتنه 78 ،ادامه داد: 18 تير فقط يک بهانه بود و دستگاه اجراي نيز به اين طيف ميدان داد.

آغاز فتنه انگيزي با بهانه قرار دان اصلاح قانون مطبوعات

وي تصريح کرد: در مجلس پنجم قانون اصلاح مطبوعات مطرح و موج رسانه اي عظيمي عليه اين طرح با عناويني همچون گرفتن آزادي و ديکتاوري ، آغاز شد.

مقدم فر با اشاره به بندهاي قاون اصلاح مطبوعات ، افزود: اين قانون 4بند کلي همچون ممنوعيت فعاليت مطيوعاتي گروهک هاي ضد انقلاب و وابستگان رژيم طاغوت، ممنوعيت دريافت کمک مالي مطبوعات کشور از بيگانگان، انتظام عملي مديران رسانه به قانون اساسي و پاسخگو بودن نويسندگان و مسئولان رسانه در برابر آنچه مي نويسند.


طرح اصلاح قانون مطبوعات باعث نگراني آنان بود

اين استاد دانشگاه با اشاره به توقيف روزنامه سلام در جريان انتشار يک خبر،گفت: روزنامه سلام تيتر زد که قانون اصلاح مطبوعات متعلق به سعيد امامي است و وي در قتل هاي زنجيره اي متهم بود.

وزارت اطلاعات شکايت کرد / به دستور خاتمي شکايت پس گرفته شد

وي ادامه داد: سند محرمانه وزارت اطلاعات تيتر يک روزنامه سلام شد و بلافاصله وزارت اطلاعات شکايت کرد و روزنامه توقيف شد.

مقدم فر تصريح کرد: به سفارش و دستور خاتمي وزارت اطلاعات شکايتش را پس گرفت و ساير روزنامه ها همچون صبح امروز جنگ رسانه اي خود را آغاز کردند.

اين استاد دانشگاه افزود: در تير 78 نشانه هايي از رسانه هاي بيگانه نيز به چشم مي خورد و مقامات آمريکايي در يادداشت هاي از ايجاد يک تقابل ميان محافظه کاران و اصلاح گرايان خبر مي دادند وعناويني همچون تابستان داغ براي تهراناستفاده مي کردند.

وي اظهار داشت: جرقه فتنه با اعتراض به توقيف روزنامه سلام از کوي دانشگاه شروع شد.

مقدم فر با اشاره به شکل گيري يک پارادايم سياسي در تير 78،گفت: جريان نو ظهوري با ادبيات جديدي تحت عنوان اصلاح طلبي پا به عرصه گذاشته بود و همه منتظر عملي شدن  اين جريان نوظهور بودند.

اين استاد دانشگاه در پاسخ به سوالي درباره راهکار واکسينه شدن نظان در برابر فتنه هاي پيچيده تر آينده ، اظهار داشت: بايد دستگاههاي امنيتي،فرهنگي ،سياسي و رسانه ها به ابعاد دو فتنه دقت و آن را براي مردم کارشناسي کنند.

بعضي از دستگاههاي کشوردر جريان فتنه88 غافلگير شدند

وي تصريح کرد: اگر به فتنه78 بيشتر توجه مي شد،هوشيارانه تر با فتنه88 برخورد مي کرديم.

مقدم فر با شاره به نقاط مشترک دو فتنه،گفت : در هر دو فتنه جنگ رسانه اي و اردو کشي خياباني مشترک بود.

وي با شاره به نقش آفريني اصلاح طلبان در شکل گيري فتنه78و88، ادامه داد: هر دو فتنه به اصلاح طلبان منتصب است و در ميانه راه افراد ديگري هم به آنان پيوستند البته در ميان اصلاح طلبان افراد مخالف اظهار نظرهاي تند هم وجود دارد اما تعداد آنان کم است.

خاتمي در هر دو فتنه حضور داشت

اين استاد دانشگاه افزود: هر دو فتنه با بهانه گيري هايي شروع شد در فتنه 78 بهانه توقيف روزنامه سلام و در فتنه88 بهانه القاي تقلب و تهمت به نظام بود.

مقدم فر با اشاره به هجمه اصلاح طلبان براي گرفتن قدرت،گفت: براي گرفتن قدرت از نظام و حاکم شدن، از طريق ايجاد خشونت عمل کردند در حالي که در عين ناباوري شعار عدم خشونت را مي دادنند.

کشته سازي در هر دو فتنه وجود داشت

وي خاطر نشان کرد : در جريان هر دو فتنه کشته سازي ديده مي شود و روزنامه سلامدر جريان کشته سازي ها يک هفته عزاي عمومي اعلام کرد و در فتنه 88 نيز همين اقدامات صورت گرفت استفاده از اوباش در جريان هر دو فتنه به چشم مي خورد./ب2

برچسب ها: فتنه ، خاتمی ، مقدم فر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار