این موج که دارای نیروی مکانیکی است هدایت کننده حرکت سلول در بدن است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ یک حرکت موجی شکل نیروی مکانیکی که راهنمای حرکت سلول در بدن است را هدایت می کند.

براساس این گزارش، این مکانیسم که پدیده های مختلف مثل رشد جنین، بهبود زخم، رشد تومور را در بردارد، برای اولین بار در یک مطالعه که توسط موسسه بیوژنتیک کاتولونیا در مجله طبیعت بارسلونا چاپ شده ، انجام شده است.

محققان قادر به نشان دادن تغییر در توده سلول هستند که نه تنها از طریق سیگنال های شیمیایی بلکه نیروی مکانیکی است که سلولها از طریق مفاصل انتقال پیدا می کنند.

به طور خاص حرکت سلولها مثل یک موج است و اینکه تغییر شکل سلول به سلول دیگر انرژی 2 برابر را می گیرد که در طی حرکت یک سلول به سلول دیگر زیاد می شود.

این حرکت سلولها شبیه به حرکت اتومبیل ها در ترافیک است که حالتی موج مانند دارد که حرکت یک ماشین به سمت جلو و برخورد آن به ماشین جلویی باعث حرکت آن می شود که به پر کردن فضای خالی می انجامد که در مورد سلول ها که قادر به هل دادن و کشیدن یکدیگر هستند که پدیده های پیچیده را تولید می کنند.

براساس این گزارش، امواج مکانیکی از این نوع که در حال حاضر مورد مطالعه قرار گرفته اند، شناسایی این پدیده که حرکت آن یک میلی متر در روز است و همراه با انرژی و ماهیت مکانیکی است، را برای ما ممکن می کنند.

وجود چنین پدیده هایی ما را نه تنها در درک پروسه ای که منجر به رشد جنین می شود بلکه بهبود زخم ها و حتی از همه مهمتر از آن توسعه تومورها کمک می رساند./ح
برچسب ها: سلول ، جنین ، زخم ، تومور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار