با کاریکاتور می توان به معضلات و مشکلات زندگی خندید.

 

جواد عليزاده يکي از اساتيد کارتونيست هاي بزرگ ايران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، گفت: کارتونيست ها با خلق آثار خود تعريف از کار خود را بيان مي کند و به نوعي راه تحمل کردن سختيهاي زندگي را به مخاطب خودش ياد مي دهد آنها را تشويق به خنديدن در مقابل مشکلاتشان مي کند.

وي با اشاره به اينکه کارتونيست ها مشکلات جامعه را آسيب شناسي مي کنند افزود: نوع خنده در کاريکاتور بسيار مهم است که شگفتي،اندوه،رنج و خنده حسهايي هستند که در مخاطب ايجادمي شود پس يک کاريکاتور بايد تأثير گذار باشد.

عليزاده تکنيک،سوژه،اجرا و موضوع خوب را از عوامل بسيار مهم در کاريکاتور دانست و افزود: در چند ساله اخير کاريکاتوريست هاي کشور بخصوص استان خراسان شمالي بسيار خوب درخشيدند.

وي با اشاره به اينکه امسال براي دومين بار در استان خراسان شمالي با موضوع جنگ نرم حضور دارد افزود: ايران يکي از قطب هاي خوب و قوي کاريکاتور است که استان خراسان شمالي در اين زمينه نقش پررنگي دارد.

عليزاده افزود: هنرمندان اين استان بسيار خلاق و خوش فکر هستند که در اين زمينه حوزه هنري به طور چشمگيري به ترويج و گسترش کار يکاتور پرداخته است .هنر کاريکاتور هنري بسيار موثر در پيش برد فرهنگي جامعه و بيان مشکلات و منافع مالي براي کل کشور و استان خراسان شمالي بشمار مي رود .

وي اظهار داشت : کاريکاتور بدون مطبوعات نمي تواند بوجود بيايد و مطبوعات نقش بسيار مهمي دارد که هنوز که معروف ترين کاريکاتوريست ها در مطبوعات هستند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.