امیر باقری مدیر تیم های ملی فدراسیون شطرنج گفت: گروه گزینشگر برای انتخاب نفرات تیم ملی طبق اساسنامه فدراسیون عمل کرده است.

امیر باقری مدیر تیم های ملی فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: کسی که به طور مستقیم در ترکیب تیم ملی قرار می گیرد شطرنج بازی است که در مسابقات قهرمانی کشور عنوان اول را به خود اختصاص داده است بر همین اساس در بخش آقایان احسان قائم مقامی و در بخش بانوان آتوسا پورکاشیان به عنوان بازیکنانی هستند که به طور مستقیم در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: ملاک گروه گزینشگر فدراسیون شطرنج برای انتخاب دیگر نفرات تیم ملی روی فرم بودن آنها، درجه بین المللی شطرنج بازان، نتایج کسب شده در آنها در مسابقات قهرمانی کشور و بین المللی و نظر اعضای کادر فنی تیم ملی است.

وی در خصوص نحوه آماده سازی ملی پوشان شطرنج باز اظهار داشت: هر یک از بازیکنان با حضور در پیکارهای آزاد بین المللی عملکردشان را مورد ارزیابی قرار داده و میزان آمادگی شان را ارتقاء داده اند در حال حاضر نیز " کوانف" استاد بزرگ بلاروس تمرینات را در بخش بانوان دنبال می کند.

وی تصریح کرد: قرار است چهارم مرداد ماه " لاندا" استاد بزرگ شطرنج به تهران سفر کرده و هدایت تیم ملی مردان را بر عهده بگیرد.
گفتنی است، تیم ملی شطرنج کشورمان در 2 بخش مردان و بانوان خود را برای حضور در مسابقات المپیاد جهانی که شهریور ماه امسال در ترکیه برگزار می شود ، آماده می کند./آق
برچسب ها: شطرنج ، باقری ، قائم مقامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار