آمارها نشان می دهد سیاهپوستان آمریکا بیش از بقیه اقلیتها در این کشور از بحران اقتصادی رنج می برند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی، از زمان آغاز رکود اقتصادی در آمریکا رتبه اعتباری آمریکاییهای آفریقایی تبار به شدت سقوط کرده است. در آمریکا برای خرید خانه، خودرو یا پرداخت شهریه دانشگاهی ، اعتبار مالی اهمیت زیادی دارد و هر کسی که اعتبار بیشتر داشته باشد از این امکانات بیشتری برخوردار می شود. بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی همچنان درباره سیاهپوستان اعمال می شود و آنها بیشتر از سفید پوستان قربانی بحران اقتصادی بویژه در بخش مسکن شده اند و شمار سیاهپوستانی که خانه هایشان مصادره شده بیشتر است. کارشناسان می گویند اعتبار مالی سیاهپوستان به شکلی سازمان یافته کاهش پیدا کرده است و این آینده آنها را به خطر می اندازد.  
یک سیاهپوست آمریکایی گفت در شرایط فعلی نمی توان به آینده سیاهپوستان امید داشت. بسیاری از سیاهپوستان نمی توانند زندگی راحتی داشته باشند.  
کارشناسان می گویند بحران مسکن و فشار بانکها بر آمریکاییهای آفریقایی تبار باعث می شود تا آنها تا دهه ها با مشکلات مالی روبرو باشند. بسیاری از گروههای طرفدار عدالت اجتماعی و اقتصادی معتقدند مقررات بانکها و شرکتها عملا تبعیض آمیز و علیه سیاهپوستان است.
مرکز نظرسنجی پیو در بررسی جدید خود به این نتیجه رسیده است که ثروت سیاهپوستان در آمریکا در دوران رکود اقتصادی53 درصد سقوط داشته است که بیشتر ناشی از سقوط ارزش مسکن بوده است. این بررسی نشان می دهد درآمد متوسط سیاهپوستان در آمریکا کمترین میزان را در میان اقلیتهای جمعیتی در این کشور دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار