شرکت خودروسازی پژو-سیتروئن از تعطیلی خط تولید کارخانه «اولنه-سو-بوآ» در حومه پاریس و حذف در مجموع هشت هزار فرصت شغلی این شرکت خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ شرکت خودروسازي پژو سيتروئن که تحت تاثير نابساماني بازار اروپا در سه ماهه نخست امسال متحمل زيان مالي شده است امروز پنجشنبه اعلام کرد هشت هزار تن از کارکنان خود را در فرانسه اخراج خواهد کرد.
سيتروئن که بزرگترين شرکت خودروسازي فرانسه بشمار مي رود پيش بيني کرده است که رشد اقتصادي بازار اروپا امسال هشت درصد کاهش يابد و اين شرکت بايد فعاليت تجاري خود را با اين چشم انداز تيره اقتصادي تنظيم کند.
شرکت سيتروئن اعلام کرد در حد فاصل سال هاي 2007 تا 2012 رشد اقتصادي بازار اروپا بيست و سه درصد کاهش داشته و مشکلات اقتصادي موجب شده است تنها هفتاد و شش ظرفيت کارخانه هاي اين شرکت براي توليد خودرو در نيمه نخست امسال بکار گرفته شود که اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
پيش بيني مي شود که اين شرکت خودروسازي زيان عملياتي خود را در نيمه نخست سال 2012حدود 700 ميليون يورو معادل 860 ميليون دلار اعلام کند.
گفتني است، سيتروئن قصد دارد توليد خود را در شهر اولني در مجاورت پاريس کاهش دهد و در تلاش براي کاهش هزينه ها و افزايش بازده عملياتي خود حدود 3600 فرصت شغلي را در کارخانجات مختلف اين شرکت حذف کند.

 

برچسب ها: پژو ، سیتروئن ، حذف ، شغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار