برای نخستین بار در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب طی یک عمل جراحی سخت و حساس، بیمار مبتلا به خونریزی مغزی آنرویسم از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس  دکتر علی طیبی متخصص و جراح مغز و اعصاب بیمارستان حضرت ابولفضل میناب با بیان اینکه خونریزی مغزی آنرویسم براثر فشار خون بالا و مصرف سیگار ایجاد می شود افزود: این نوع خونریزی به دلیل شریانی بودن به راحتی می تواند بیمار را ازبین ببرد.

طیبی گفت: قبل از انجام عمل جراحی بیمار نیازمند انژیوگرافی مغزی برای تشخیص نوع بیماری بود، که متاسفانه به دلیل نبود تجهیزات در بیمارستان میناب می بایست به مرکز استان اعزام می شد اما به به دلیل بدخیم بودن ضایعه مغزی اعزام بیمار ریسک بزرگی بود.

وی افزود : خوشبختانه با وجود فعالیت بخش سی تی اسکن بیمارستان ، برای اولین بار سی تی آنژیوگرافی در میناب انجام و ضایعه مغزی تشخیص داده شد و پس از اقدامات وهماهنگی های لازم با همراهان بیمار به اتاق عمل انتقال داده شد.

طیبی گفت: در نهایت پس از سه ساعت و  نیم عمل جراحی حساس بیمار که زنی 49 ساله بود از خطر مرگ حتمی رهایی یافت وهم اکنون از وضعیت عمومی خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به تنوع ضایعات مغزی و عمل های جراحی اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و جمعیت جوان و آمار بالای تصادفات در شهرستان شایع ترین جراحی های انجام شده در این مرکز درمانی در موارد مصدومان ضربه مغزی انجام می شود، اما این مرکز درمانی با استفاده از تخصص و امکانات موجود توانایی انجام جراحی های دیسک کمر، دیسک گردن، تومور های مغزی، ضایعات مغزی عروقی،شکستگی مهره ای و بیماری های مغزی مادرزادی را دارد.

وی بر لزوم فعالیت رسانه های جمعی برای اطلاع رسانی به مردم نسبت به تغییر ذهنیت آنها مبنی بر بی تجربگی متخصصین حاضر در مناطق محروم تاکید داشت و یادآور شد: حضور جراحان و متخصصان در مناطق محروم و دور افتاده نشانه بی تجربگی و پایین بودن سطح دانش آنان نیست./س

برچسب ها: جراحی ، مغزی ، میناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.