معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت :از ابتدای سال گذشته تاکنون 180 طرح کشاورزی توسط مددجویان ونیازمندان تحت حمایت این نهاد اجرا شده است .

« علیرضا مرادی » در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد با اعلام اينكه کمیته امداد برای اجرای این طرح ها اعتباری افزون بر 12 میلیارد و 235 میلیون ریال تسهیلات به مجریان طرح های اشتغال پرداخت کرده است گفت : این مددجویان با دریافت تسهیلات در حال حاضرفعالیت خود را در زمینه باغداری ، زراعت دیمی ، زراعت محصولات گل خانه ای آغاز کرده اند تا از این طریق بتوانند کسب در آمد کنند .

وی با اعلام اینکه تسهیلات طرح ها ی مذکور از محل صندوق اشتغال امداد و منابع بانکی تامین شده است گفت : سقف این تسهیلات با توجه به نوع طرح کشاورزی متغیر است .

مرادی افزود : مجریان با اجرای طرح مذکور علاوه بر اشتغال زایی خود توانسته اند خانواده هایشان را در انجام این کار دخیل کنند که این امر نیز خود تاثیر بسزایی در چرخه زندگی خانواده های محروم دارد .

وی از نظارت ناظران و کارشناسان این نهاد بر روی این طرح ها اشاره کرد و افزود : در راستای پایداری و پیشرفت اشتغال افراد ، طرح های مذکور هردو الی سه ماه توسط کارشناسان این نهاد مورد بازدید و بررسی قرار می گیرد تا اگر نقصی در اجرای طرح دیده می شود رفع شود .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی تصریح کرد : اگر مشکلات طرح های اجرایی افراد حاد باشد این نهاد کلاس آموزش گروهی را به مدت یک الی دو روز برای مجریان برگزار می کند تا با آموزش راهکارهای جدید بتواند شغل کشاورزی خود را به نحو احسن پیش برند .

وی افزود : محصولات و تولیدات مجریان طرح های مذکور جهت فروش حمایت و پشتیبانی می شوند./س

  .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.