دانشگاه فردوسی مشهد در سومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی صاحب رتبه نخست شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد در سومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی توانست رتبه نخست وب‌گاه برتر در زمینه خدمات تعاملی را کسب نماید.

دبيرخانه شورای عالي اطلاع‌رسانی سومین دوره جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی را با هدف توسعه و ارتقاء دولت الكترونيك در كشور، با همكاری معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رئيس جمهور، برگزار نموده است.

دانشگاه فردوسی مشهد در نخستین حضور در این جشنواره توانست رتبه اول وب‌گاه برتر در زمینه خدمات تعاملی را کسب نماید که دکتر محسن کاهانی، قائم‌مقام رئيس دانشگاه در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد با حضور در این جشنواره، لوح تقدیر و یادمان این جشنواره را دریافت نمود.

کمیته علمی سومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی پس از مطالعه و تدوین شاخص‌های ارزیابی سومین دوره جشنواره شامل خوداظهاری مشخصات فنی و ساختاری هر یک از وب‌گاه‌های شرکت‌کننده در جشنواره، بررسی وب‌گاه‌های ثبت‌نام شده از سوی دو تیم ارزیابی مقدماتی و ارزیابی تکمیلی وب‌گاه‌ها، ارزیابی وب‌گاه‌های منتخب توسط ابزارهای اختصاصی برخط و برون‌خط طراحی شده، ارزیابی وب‌گاه‌های منتخب توسط ابزارهای عمومی برخط و برون‌خط و تأیید نهایی ناظران علمی، نتایج سومین دوره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی را اعلام کرده است.

بر این اساس در بخش «خدمات تعاملی» وب‌گاه دانشگاه فردوسی مشهد حائز رتبه اول، وب‌گاه دانشگاه علم و صنعت ایران حائز رتبه دوم و وب‌گاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حائز رتبه سوم شده‌اند. همچنین در این بخش وب‌گاه وزارت کشور شایسته تقدیر شناخته شد.

دکتر محسن کاهانی، قائم‌مقام رئيس دانشگاه در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد نیز با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه فاوا گفت: به یاری خدا دانشگاه فردوسی مشهد از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات است به‌طوری‌که اکنون بسیاری از خدمات دانشگاه به‌صورت تعاملی و در بستر فناوری‌های نوین ارائه می‌شود.

یادآوری می شود: دانشگاه فردوسی مشهد در دومین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز حائز رتبه دوم دانشگاه برتر در حوزه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) شده بود. این جشنواره در روز 27 اردیبهشت 1391 همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی برگزار شد.

از دیگر دستاوردهای مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه در ماه‌های اخیر کسب رتبه دوم در محور توسعه دولت الکترونیک در بین بیست دانشگاه برتر ایران بر اساس ارزیابی سازمان سنجش آموزش کشور به نیابت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد.

همچنین تداوم موفقیت در رتبه‌بندی وبومتریک، صعود 347 پله‌ای و کسب جایگاه 673 جهانی در این رده‌بندی نیز از نکات برجسته فعالیت‌های مرکز اطلاعات، آمار و امور رایانه‌ای دانشگاه فردوسی مشهد است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.