كودكان، سالمندان، بيماران قلبي ـ ريوي و زنان باردار مقاومت كمتري به گرماي محيط دارند و بهترين راه براي درمان، خنك كردن همراه با رطوبت و نوشيدن آب خنك به همراه كمي نمك يا سرم خوراكي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک در حالت عادي درجه حرارت بدن بين 36 تا 38 درجه است و گرمازدگي به حالتي گفته مي‌شود كه دماي بدن به مدت طولاني و به دلايل محيطي و استعداد فردي به بيش از 40 درجه افزايش يابد.

به گفته متخصصان بهتر است افراد آب خنك حاوي يخ در قالب بطري با خود داشته باشند تا در صورت تشنگي يا مواجهه با گرما از آن استفاده كنند و اگر براي مدت مديدي قرار است در گرما باشند، مقداري نمك يا آبليمو در آب نوشيدني خود بريزند. وجود قند در مايعات هم عاملي براي دفع آب بدن است، چراكه هضم قند نياز به آب دارد، بنابراين مصرف نوشيدني‌هاي شيرين مانند نوشابه و شربت در اين موارد توصيه نمي‌شود.

افراد مستعد به گرمازدگي تا حد امكان از مواجهه طولاني‌مدت با گرماي محيط خودداري كنند يا در صورت قرار گرفتن در اين محيط از كلاه، لباس‌هاي نخي با رنگ روشن و متناسب براي گردش جريان هوا و قسمت‌هاي سايه استفاده كنند و زياد در معرض نور مستقيم نباشند./س

برچسب ها: رفع ، گرمازدگی ، نوشیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.