معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان نیازمند راه اندازی تشكل های صادراتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سیاوش نظری با بیان اینكه، در حال حاضر هیچ گونه تشكل صادراتی در استان فعالیت ندارد افزود: این استان نیازمند راه اندازی تشكل های صادراتی است.

وی، بابیان اینکه درحال حاضر خوشه صادراتی گز در استان فعال و خوشه صنایع دستی نیز در دست راه اندازی است افزود: بر این اساس، سازمان صنعت و معدن تشكیل اتحادیه های صادراتی و برگزاری كلاس های آموزشی را برای اعضای این اتحادیه ها در دستور كار خود داده است.

نظری، صادرات خام محصولات كشاورزی را از دیگر مشكلات صادرات چهارمحال و بختیاری عنوان كرد و گفت: این استان در بسته بندی و فرآوری محصولات ضعیف عمل كرده است .

وی گفت: ارتقاء فرآوری و بسته بندی محصولات از مهم ترین برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت در طول سال های آینده است.

وی، شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید های استان را از محورها و موضوعات این سند برشمرد وافزود: در این سند توانمندی های اقتصادی وبازرگانی، آب و بخش كشاورزی، تولیدات زراعی ، ظرفیت های استان در فرش دستباف، صادرات خدمات فنی و مهندسی و گردشگری بررسی شده است .

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: در راستای تحقق اهداف این سند پروژه های دستگاه ها و ادارات مربوطه مشخص شده و هرساله ارزیابی می شود و این سند، تنها سند راهبردی توسعه تجارت خارجی در كشور است كه چشم اندازی پنج ساله دارد ./ع


برچسب ها: تشکل ، صادرات ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.