فرماندار سبزوار ميزان جذب اعتبارات شهرستان در سال مالي جاري را 98 درصد اعلام كرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، قاسم شعباني در جلسه شوراي اداري شهرستان با اعلام این مطلب افزود: ادارات برق، جهاد كشاورزي، شركت غله و بنياد مسكن در اجراي پروژه ها و پيشبرد آنها عملكرد قابل قبولي داشته اند.
رييس شوراي اداري سبزوار ميزان اعتبارات ابلاغي سال 91 سبزوار را بيش از 238 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اين اعتبار در قالب 18 فصل و 55 برنامه ارائه شده و باید ميان بيش از 253 پروژه توزيع شود.
شعباني از دور چهارم سفرهاي رييس جمهور به عنوان سفري با بركت براي سبزوار ياد كرد و اظهار داشت: تكميل راه آهن سبزوار، صدور مجوز احداث دانشكده دندانپزشكي، احداث كنارگذر، تخصيص اعتبار براي نوسازي بافت فرسوده، ساماندهي سكونتگاه هاي غير رسمي و شبانه روزي شدن فرودگاه بين المللي از مهم ترين اين مصوبات است.
وي ضمن تقدير از عملكرد شهرداري سبزوار به دليل آغاز تحولات وسيع در مبلمان شهري افزود: تملك و تخريب 60 باب مغازه در ورودي سبزوار در زمره اين اقدامات می باشد كه به مدد تعامل شهرداري با دستگاه قضايي و انتظامي حاصل شده است.
فرماندار سبزوار در مورد خسارت ناشي از سيل خرداد ماه سال جاري در بخش هاي روداب و داورزن گفت: از مجموع 97 ميليارد و 265 ميليون ريال خسارت وارد شده بيش از 42 ميليارد ريال مربوط به محصولات باغي و زراعي، 28 ميليارد ريال دام و طيور و يك ميليارد و 120 ميليون ريال مربوط به تاسيسات زيرساختي روداب و ششتمد است.
شعبانی از كسب رتبه سوم سبزوار در استان به لحاظ عملكرد كارگروه توسعه كشاورزي خبر داد و گفت: اعتبار شهرستان در اين بخش حدود 24 ميليارد ريال می باشد كه البته تا دو برابر نيز قابل افزايش است.
وي ادامه داد: تاكنون 124 طرح با اعتباري بالغ بر 16 ميليارد و 581 ميليون ريال در كارگروه به تصويب رسيده و 489 طرح ديگر نيز آماده تصويب و ارسال به بانك كشاورزي است.
فرماندار سبزوار براي رفع محدوديت هاي موجود در تخصيص منابع آب از سوي آب منطقه اي، پيش بيني 40 هزار هكتار اراضي بدون معارض از سوي منابع طبيعي و فعال شدن سامانه ثبت نام فارغ التحصيلان بخش كشاورزي از طريق اداره كار قول مساعد داد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بالا بودن حجم مسافر ورودي به سبزوار در تمام ايام سال افزود: ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي سبزوار از اين پس به طور دائم فعاليت خواهد كرد.
محمدرضا محسني ثاني نماينده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از متوليان امر خولست تا نسبت به بازسازي مسجد تاريخي پامنار كه اخير دچار آسيب هاي جدي شده است اهتمام ورزند.
علي سبحاني ديگر نماينده مردم سبزوار نيز با اشاره به عدم برخورداري برخي روستاهاي بالاي دو هزار نفر شهرستان از نعمت گاز ابراز اميدواري كرد: وعده وزير براي گاز رساني به روستاهاي بالاي هزار نفر محقق شود./ س

برچسب ها: معاون ، استاندار ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.