مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی گفت: تشکیل یک شهر قرآنی نیازمند ایجاد ملزوماتی عمیق از این کتاب آسمانی است.

محمد بنیادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در آینده ‏ای نزدیک دماوند به نخستین شهر قرآنی کشور تبدیل می شود.

وی ادامه داد: یک شهر قرآنی باید بازار خرید، مدارس، معابر، رستوران ‏ها، پارک‏ ها و سایر اماکن عمومی و خصوصیش با رنگ و عطر دل‏ انگیز آیات قرآن کریم عجین و مانوس باشد.

بنیادی اضافه کرد: مسئولان اداری، اعضای شورای اسلامی، جمعیت دانشجویی و اقشار دانش ‏آموزی یک شهر قرآنی باید در یک مجموعه گردهم جمع شوند تا درباره شیوه‏ های تسریع در این تبدیل معنوی طرح و ایده ارائه و سپس اجرایی کنند.

بنیادی اضافه کرد: همه برنامه ‏های فرهنگی و هنری و همه امور خدماتی و عمرانی یک شهر قرآنی باید این شاخص اساسی را در درون خود جلوه‏ گر سازد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآنی، کلیات شهر و مردم دماوند را خطه‏ ای مدنظر مسئولان امر برای تبدیل به شهر قرآنی خواند.

وی ادامه داد: در صورت معرفی دماوند به عنوان نخستین شهر قرآنی کشور باید مردم این دیار بیش از گذشته نسبت به تعالیم این کتاب آسمانی دقت ‏نظر داشته باشند.

بنیادی اضافه کرد: در یک شهر قرآنی هیچ کسبه ‏ای پیش از قرائت مکاسب به کسب و کار نمی ‏پردازد، دروازه ورودی آن از نشانه‏ های قرآنی الهام می ‏گیرد و همه نماد های این کتاب آسمانی در گوشه گوشه ‏اش پیدا است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: البته نباید قرآن تنها به قرائت و زمزمه زبانی محدود شود بلکه باید تک تک آیات شریفه این معجزه نبی مکرم اسلام (ص) در زندگی مردم شهر قرآنی جلوه ‏گر شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.