هزاران نفر در مراسم تشییع پیکر شهید السید اکبر الشاخوری که به ضرب گلوله نظامیان آل سعود به شهادت رسید شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، هزاران نفر در شهر العوامیه، در استان الشرقیه عربستان، واقع در شرق این کشور، پیکر شهید اکبر الشاخوری را تشییع کردند.
الشاخوری روز یکشنبه به ضرب گلوله نیروهای آل سعود به شهادت رسید. وی به همراه دیگر شهروندان در این منطقه در اعتراض به اقدام نیروهای امنیتی آل سعود در تیراندازی به سوی شیخ نمر النمر، از روحانیون برجسته در عربستان، و زخمی شدن او در تظاهرات شرکت کرده بود.
تشییع کنندگان پیکر این شهید عدالت خواه در حالی که پرچم های سیاه و سرخ در دست داشتند پیکر او را در گورستان البلده در عوامیه به خاک سپردند.
علاوه بر جوانان و مردم این منطقه، بسیاری از روحانیون و شخصیت های برجسته اجتماعی و هزاران نفر از زنان و کودکان در این مراسم شرکت کردند.
در همین حال، هزاران نفر نیز درشهر قطیف در تشییع پیکر شهید محمد الفلفل شرکت کردند و علیه آل سعود شعار دادند.
با وجود تلاش نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن تشییع‌کنندگان، هزاران نفر در این مراسم حاضر شدند.
روز یکشنبه نیروهای امنیتی سعودی با حمله مسلحانه به اتومبیل آیت‌الله شیخ نمر النمر از روحانیون برجسته در عربستان، پس از مجروح کردن وی، او را ربودند و به مکان نامعلومی انتقال دادند.
نیروهای امنیتی آل‌سعود هنگام تعقیب خودروی شیخ نمر به‌سوی آن تیراندازی کردند که پس از برخورد آن با دیوار منزلی مسکونی، در حالی‌که شیخ نمر به‌شدت مجروح شده بود، وی را ربودند و به محلی نامعلوم منتقل کردند.
پس از انتشار خبر حمله نیروهای آل سعود به شیخ نمر شهرهای شرقی عربستان صحنه تظاهرات گسترده شد. در این تظاهرات السید اکبر الشاخوری و السید محمد الفُلفل بر اثر تیراندازی نظامیان آل سعود به شهادت رسیدند.
برچسب ها: الشاخوری ، عربستان ، تشییع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار