شهرزاد کمالزاده بازی را از سریال «هزاران چشم» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد و در فیلم های سینمایی «همخانه»، «آدمکش» و ... نیز حضور داشته است و به بهانه بازی در سریال "راه طولانی" که به تازگی پخش آن از شبکه اول سیما پایان یافته به سراغش رفتیم و گفتگویی را انجام داده ایم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شهرزاد کمالزاده بازیگر سریال «دارو ندار» که با این مجموعه سابقه بازی در آثار مناسبتی تلویزیون را هم دارد، با سریال «راه طولانی» و بازی در کنار رضا کیانیان و افسانه بایگان، تجربه جدیدی را کسب کرده است. ضمن اینکه بازی در این مجموعه دومین همکاری این بازیگر با رضا کریمی (پس از فیلم سینمایی «آدمکش») نیز به حساب می آید.

به بهانه اتمام این این سریال، از شبکه اول، گفت و گویی کمالزاده با بانی فیلم را می خوانید.


قبل از صحبت درباره «راه طولانی» از کارهای آماده پخش خود بگویید.

- تله فیلم «زهره ترک» به کارگردانی جواد مزدآبادی را آماده پخش دارم. بعد از پایان تصویربرداری مجموعه »راه طولانی» هم، در فیلم سینمایی «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشبخت بازی کردم که قرار است در جشنواره فیلم فجر امسال ارائه شود.

نقش بهاره سریال «راه طولانی » چگونه به شما رسید؟

- من دوسال پیش افتخار همکاری با آقای کریمی را در فیلم سینمایی «آدمکش» داشتم. در مرحله پیش تولید «راه طولانی» با من تماس گرفتند و گفتند قرار است سریالی به کارگردانی آقای کریمی بزودی کلید بخورد. طی صحبتی کوتاه، در جریان قصه و نقش قرار گرفتم؛ به این ترتیب در همکاری مجددم با این کارگردان نقش بهاره به من رسید.


از حضور بازیگرانی مثل رضا کیانیان و افسانه بایگان در این کار اطلاع داشتید؟

- من جزو آخرین بازیگرانی بودم که برای بازی در این سریال قرار دادبستم. جالب است بدانید برای نقش بهاره، کاندیداهای زیادی وجود داشتند و همین مسئل شاید انتخاب بازیگر این نقش را سخت کرده بود. یعنی من بعد از آقای کیانیان، خانم بایگان و خاطره حاتمی قرار داد بستم.

و قبل از بازی در مقابل این بازیگران، استرس نداشتید؟

- اولین باری که کل خانواده امیری دور هم جمع شدند، قبل از آغاز تصویر برداری و در دفتر تولید این کار بود. برخورد دوستانه آقای کیانیان و خانم بایگان شاید 80درصد از استرسم را از بین برد. از همان ابتدا و در برخورد اول ارتباط صمیمانه ای بین ما برقرار شد که تا پایان کار و حتی پس از تصویر برداری نیز این ارتباط دوستانه همچنان وجود دارد. یادم می آید هنگام ضبط سکانس اول سریال نیز کمی نگرانی و استرس داشتم، ولی به مرور برطرف شد و به راحتی در نقش بهاره جا افتادم.

كار با چنين بازيگران بزرگي، كلاس آموزشي خوبي است تا در آينده، نكات فرا گرفته شده از آنان در بازي به كار گرفته شود. چقدر توانستيد از اين ويژگي بهره بگيريد؟

- درس‌هاي زيادي از بازي در اين سريال گرفتم. مثلاً آقاي كيانيان به نكات ريزي اشاره مي‌كردند كه اجراي آنها ‌خيلي به كارم آمد. يعني بعد از اجراي اين نكات در بازي خودم حس مي‌كردم بدون اجراي آنها، بازي‌ام آنطور كه بايد از آب درنمي‌آمد. درخصوص خانم بايگان نيز همين‌طور بود و از ايشان هم نكات زيادي را فرا گرفتم.

امثال بهاره در جامعه زياد وجود دارند و شايد هر كدام از ما با چنين افرادي، زياد برخورد كرده باشيم. اين مسئله در بازي چقدر به كمك شما آمد؟

- با شما موافقم. نمونه‌هاي زيادي از افراد با خصوصيات بهاره در اطراف ما زندگي مي‌كنند. نقش بهاره چون از دل جامعه بيرون آمده، خيلي واقعي بود و همين نيز به من در شناخت و اجراي بيشتر و بهتر نقش كمك كرد. شايد يكي از دلايل اصلي ديده شدن سريال نيز همين واقعي بودن و طبيعي بودن قصه و نقش‌هاي آن باشد.


ايده‌ها و اتودهاي خودتان را چقدر در بازي به كار گرفتيد؟ تعامل‌تان با آقاي كريمي تا چه اندازه بود؟

- قبل از تصويربرداري هر سكانسي صحبت‌هايي بين بازيگران سكانس و كارگردان انجام مي‌شد و بازيگران هم نظرات خود را به آقاي كريمي مي‌گفتند. اگر با ايده و نظر بازيگر موافقت مي‌شد، آقاي كريمي از آن استفاده مي‌كردند. درباره بهاره هم بايد بگويم در ابتداي تصويربرداري با آقاي كريمي صحبت‌هاي زيادي داشتم و نظراتم را با او در ميان گذاشتم. البته تا اواخر تصويربرداري قرار نبود بهاره با چنين سرنوشتي (خودكشي) روبه‌رو شود، اما طي دو هفته، قصه دستخوش تغييراتي شد و اتفاقات جديدي هم براي شخصيت‌ها افتاد، اما از زمان پيش‌توليد مجموعه سعي كردم درباره بهاره و خصوصيات اين كاراكتر تحقيقاتي را انجام دهم. درباره استفاده از دارو هم بايد بگويم كه اين كار را خيلي حسي انجام مي‌دادم و در مورد آن تحقيقي نكردم.

نگاه مخاطب درباره بازي شما چگونه بوده است؟

- مردم در مقابل بهاره گارد گرفته‌اند و آن را دوست ندارند.

چرا؟

- بعضي‌ها اعتقاد دارند كه زياد عصبي مي‌شوي. برخي هم مي‌گويند كه چون پدرت را اذيت مي‌كني دوستت نداريم (با خنده)!

كاراكتر بهاره برخلاف نقش‌هايي كه تا امروز بازي كرده‌ايد، هم سن و سال خودتان است.

- دقيقاً به نظر من نكته اصلي همين است. اولاً در «راه طولاني» هم متفاوت‌تر از گذشته بازي كردم و هم امروزي‌تر. همچنين عموماً در كارهاي قبلي‌ام در سن خودم بازي نكرده بودم. نكته ديگر هم اين است كه نقش بهاره فراز و فرود هم داشت. يعني از ابتداي كار شاهد حضور دختري شوخ و شنگ هستيم و ته كار هم يك دختر افسرده را ديديم كه خودكشي مي‌كند. اين مسئله نيز در بازي من تازگي داشت.

كارگرداني كريمي و هدايت بازيگران توسط او چگونه بود؟

- همان‌طور كه گفتم، قبلاً با او كار كرده بودم. ايشان از هيچ چيز به سادگي عبور نمي‌كند. گريم، نور، لوكيشن و ... براي اين كارگردان مهم است. او در آثارش از بازيگران تازه وارد هم استفاده مي‌كند و اين نشان مي‌دهد كه به كارش ايمان دارد. در هدايت بازيگر هم استادانه عمل مي‌كند و تا بازيگر كاملاً متوجه حركت خود در صحنه نباشد، تصويربرداري پلان موردنظر را انجام نمي‌دهد.

قرارداد جديد براي بازي هم داريد؟

- مشغول خواندن چند فيلمنامه‌ام و قرارداد جديدي نبسته‌ام.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: بازیگر ، فیلم ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شهرزاد
۲۳:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
عكس هاي بيششتري بگزاريد قالب سايت رو هم عوض كنيد
آخرین اخبار