مدیر پروژه سرمايه گذار ی منطقه نمونه گردشگري سد امند شبستر ، اظهار داشت: سد امند به دليل دارا بودن شرايط مناسب، قابليت تبديل شدن به مركز ورزش هاي آبي استان را دارد.

رحيمي درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: منطقه نمونه گردشگري سد امند شبستر به دليل موقعيت خاص جغرافيايي، بهترين مكان جهت سرمايه گذاري طرح مزبور به شمار مي رود.

وي با اشاره به اينكه فاصله منطقه گردشگري سد امند تا تبريز كوتاه است، نزديكي به مسير فرودگاه و راه آهن را از ويژگي هاي خاص آن دانست.

اين سرمايه گذار با بيان اينكه قبل از آغاز عمليات اجرايي پروژه، سد امند به مدت 17 سال راكد و بدون حضور گردشگر باقي مانده بود، ميزان بازديد مردم از اين منطقه را بعد از ايجاد جاده سلامت، چشمگير خواند.

رحيمي ضمن قدردانی از مساعدت دستگاه های دولتی به حمایت های جدی سازمان میراث فرهنگی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت تداوم همکاری ها طرح مزبور در 3 فاز قابل اجرا است و فاز نخست به دليل گستردگي حجم كاري زمانبرتر از ساير فازها خواهد بود.

وي ايجاد ورزش هاي آبي از جمله اسكي روي آب و قايقراني را از برنامه هاي قابل اجرا در فاز نخست اين طرح دانست و هم چنين از ساخت استخر سر پوشيده در اين مكان خبر داد.

رحيمي ساخت هتل 5 ستاره، سوئيت آپارتمان، كافي شاپ سنتي و مدرن و سالن همايش هاي بين المللي را از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده براي ساير فازهاي پروژه اعلام كرد.

سرمايه گذار منطقه نمونه گردشگري سد امند شبستر با بيان اينكه بسترسازي تسهيلات زير بنايي قبل از آغاز عمليات اجرايي پروژه انجام گرفته است، گفت: محوطه سازي زمين به اتمام رسيده و ايجاد فضاي سبز نيز در حال انجام است

وي با اشاره به استقبال مردم از جاده سلامت كه شامل مسيرهاي دوچرخه سواري و پياده روي است، خاطر نشان كرد: مقرر شده تا در آينده اي نزديك مسابقات ماهانه پياده روي در اين مسير برگزار شود.

رحيمي با بيان اينكه مدت زمان پروژه به دليل گستردگي كار، قابل پيش بيني نيست، از اتمام فاز نخست طرح تا سال آينده خبر داد.

اين سرمايه گذار همچنين هزينه اجراي فاز نخست طرح را 90 ميليارد ريال برآورد كرد./س

برچسب ها: سد ، امند ، ورزش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.