شبکه تلويزيوني العالم گزارش داد: سازمانهاي بين المللي مختلف آزادي نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم ؛  محمد الجشي وکيل نبيل رجب گفت «دستگاه قضايي بحرين با درخواست رجب براي تبديل زندان سه ماهه وي با کار در هر نهادي در اين کشور مخالفت کرده است».

سازمان ديده بان حقوق بشر از مقامات بحريني خواست نبيل رجب را فورا آزاد کنند.

همچنين رولا صفار رئيس انجمن پرستاران بحرين اعلام کرد چهار نفر از کادر بيمارستاني بحرين به دليل درمان انقلابيون بحريني همچنان در بازداشت به سر مي برند.

سارا ويتسون رئيس مرکز بخش خاورميانه سازمان ديده بان حقوق بشر اعلام کرد «مقامات بحريني نمي توانند افراد را به دليل بيان نظرات سياسي خود بازداشت کنند.

به نظر مي رسد رژيم بحرين مي خواهد با قدرت منتقدان خود را سرکوب، مخالفان را زنداني و گروه ها و احزاب سياسي مخالف را منحل کند».

وي افزود: «اقدام رژيم بحرين در منحل اعلام کردن جمعيت عمل اسلامي بحرين قبل از اين که اين گروه بتواند از خود دفاع کند، تلاشي براي سرکوب گروه هاي مخالف رژيم است». شيخ محمد علي المحفوظ رئيس اين گروه نيز همچنان در زندان به سر مي برد.

همچينن وکيل رجب اعلام کرد «به رغم اين که قوانين بحرين اجازه مي دهد افرادي که به سه ماه حبس محکوم شدند ، اين مجازات را به کار در نهادهاي دولتي اين کشور تغيير دهند ولي دادگاه بحرين با درخواست رجب در اين زمينه مخالفت کرد.

اين دادگاه همچنين با بازنگري در حکم ممنوع السفر شدن وي مخالفت کرد».

صفار رئيس انجمن پرستاران بحرين نيز از ادامه تحرکات سياسي و مدني براي آزادي چهار تن از کادر پزشکي اين کشور که انقلابيون بحريني را درمان کرده بودند خبر داد و گفت انتخاب وي از سوي نشريه عربين بيزنس به عنوان يکي از پانصد نفر از شخصيت هاي عرب در سال 2012 بيانگر آن است که کادر پزشکي در بحرين از هر گونه اتهامي بري است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار