مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري آذربایجانشرقی گفت: جشنواره و نمایشگاه "ملی علم تا عمل، فناوری و تجاری سازی در عرصه ملی" به مدت سه روز در تهران و توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ریزی و اجرا می شود که ثبت نام در جشنواره سال جاری نیز از ابتدای تیر ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، جمالپور ارج نهادن به مقام شامخ فناوران و نوآوران برتر در عرصه ملی، فراهم آوردن زمینه های مناسب توسعه و تعمیق همکاری های علمی و فناوری بین مراکز صنعتی، علمی و فناوری کشور، بررسی راهکار ها و روش های جدید در راستای تسهیل فرآیند تجاری سازی دستاورد های علمی و فناوری کشور و ایجاد محیطی به منظور آشنایی و تفاهم میان عرضه کنندگان فناوری، نهاد های استفاده کننده و سرمایه گذاران و ایجاد پیوند بین صنعت و دانشگاه را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد

متقاضیان شرکت در این جشنواره می بایست کلیه مستندات خود را بصورت فایل word و در قالب لوح فشرده تا مورخ 25/4/91 به دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها تحویل نمایند و دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها نیز می بایست پس از بررسی تا لغایت مورخ 31/4/91 نسبت به ثبت نام آنان در سامانه ملی www.festival.isti.ir اقدام نمایند.

وی یادآور شد: کلیه طرح ها پس از تحویل مدارک به دستگاه های اجرایی یا دانشگاه ها در کمیته تخصصی مطرح و پس از تائید برای ارزیابی و انتخاب 60 طرح برتر استان به دبیرخانه جشنواره (دفتر آموزش و پژوهش استانداری) ارسال خواهند شد.

جمالپور با اشاره به انتخاب 2 طرح آذربایجانشرقی بعنوان طرح ملی و یک طرح بعنوان طرح منتخب استانی در جشنواره علم تا عمل سال گذشته گفت: امید است امسال سهمیه استان آذربایجانشرقی در کسب عناوین برتر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ماهیت جشنواره ملی علم تا عمل اقتصادی و محصول محور است یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه تمامی طرح ها و برنامه ها باید داراری پیوست فرهنگی باشند گفت» همه ی طرح های صنعتی، هنری بدون پشتوانه ی فرهنگی کارایی لازم را نخواهد داشت.

مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري آذربایجانشرقی: جشنواره علم تا عمل جهت تحقق اهداف خود، علاوه بر شناسايي و معرفي طرح‌ها و دستاوردهاي فناوري نوين و پيشرفته مراكز پژوهشي، دستگاه‌هاي اجرايي، شركت‌هاي دولتي و شركت‌هاي دانش‌بنيان غير دولتي به رتبه‌بندي اين دستاوردها در سطح ملي نيز اقدام مي‌كند.

وی با اشاره به توجهات دولت نهم و دهم به مسائل علمی، و راه اندازی معاونت علمی در نهاد ریاست جمهوری گفت: این معاونت با تاسیس بنیاد علمی نخبگان در مراکز استانها و ایجاد دفاتر مرتبط با نخبگان گام های جدی در جهت حل مشکلات آنها و تسهیل روند مربوط به نخبگان ایجاد کرده است.

وی از جشنواره نوآوری و شکوفایی بعنوان پیش زمینه ی جشنواره ی ملی علم تا عمل یاد کرد و افزود: این جشنواره سالانه در تیرماه و به میزبانی یک استان برگزار می شود که امسال نیز در زنجان برگزار می شود./س

برچسب ها: مهلت ، سومین ، جشنواره ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.