امسال 4 ميليون و 700 هزار قطعه طيور علیه بیماری ها در استان واكسينه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد رئيس اداره بهداشت و مبارزه با بيماري هاي طيور و زنبور عسل دامپزشكي خراسان شمالي با بیان اینکه واكسيناسيون از جمله اقداماتي است كه براي پيشگيري از بروز بيماري هاي عفوني انجام مي شود ا فز و د: در بخش طيور صنعتي نيز انجام واكسيناسيون صحيح و اصولي نقش بسيار مهمي در جلوگيري از بروز و انتشار بيماري هاي عفوني دارد .

فرزین حسینی با بیان اینکه بيماري هاي نيوكاسل، برونشيت عفوني، گامبورو و آنفلوانزاي پرندگان از جمله مهمترين بيماري هاي طيور هستند افزود: واكسيناسيون طیور با توجه به تشخيص و برنامه دامپزشك مسئول بهداشتي مزرعه در طي يك دوره پرورش، يك تا سه مرحله واكسيناسيون در مورد هر بيماري در گله هاي طيور انجام مي پذيرد .

وی با اشاره به اینکه تعداد قطعه طيوري كه در مدت مشابه سال گذشته واكسينه شده اند نيز چهار ميليون و 500هزار قطعه بوده است افزود: در سه ماهه نخست سال جاري 935 هزار قطعه جوجه ريزي در استان انجام شده است.

فرزين حسيني با بیان اينكه در سال گذشته حدود 800 هزار قطعه طیور در استان جوجه ریزی شده است گفت : در سه ماهه نخست سال جوجه ريزي در استان 15درصد افزايش داشته است.

وی اظهار داشت: واكسيناسيون در بخش طيور صنعتي توسط مراكز مايه كوبي دامپزشكي بخش خصوصي و با مراجعه مرغدار به دامپزشك مسئول بهداشتي مرغداري ودريافت برنامه واكسيناسيون و با نظارت شبكه هاي دامپزشكي صورت مي گيرد./س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.