عضو کميسون امنيت ملي مجلس با تاکيد بر اينکه شيطنت و اشکال‌تراشي غرب دليل تنزل سطح مذاکرات هسته اي از عالي به کارشناسي است، گفت: غرب در جريان مذاکرات با ايران صادق نيست چرا که مذاکرات مي توانست در سطح عالي به نتيجه برسد اما اين اتفاق نيفتاد.

نوذر شفيعي نماينده مردم ممسني در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5 در سطح کارشناسان گفت: با وجود حساسيت موضوع، غرب با گذشت چندين دور مذاکره هنوز درباره محورهاي آن دچارترديد بوده و مباحث فني و کارشناسي را به سمت حاشيه مي برند.

وي در ادامه با بيان اينکه موضع جمهوري اسلامي ايران همواره تاکيد بر به رسميت شناختن حقوق هسته‌اي خود است، افزود: به عقيده ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران موضوع استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي تنها با مذاکره قابل حل بوده و به هيچ عنوان نيز از آن عقب‌نشيني نخواهد کرد.

عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به تحريم‌هاي اعمال شده غرب عليه جمهوري اسلامي ايران و طرح آن در جريان مذاکرات تصريح کرد: به عقيده ما تحريم يک موضوع کاملا سياسي است اما آنچه که بديهي است اينکه ايران هيچگاه ماده 39 منشور حقوق بشر را نقض نکرده که مستوجب تحريم باشد و لذا چنانچه قرار باشد در جريان مذاکرات درباره تحريم ها بحث شود، غرب نبايد از آن به عنوان برگ برنده‌اي براي امتيازگيري از ايران استفاده شود.

شفيعي در پايان با بيان اينكه با وجود حساسيت موضوع طرفين به اين نتيجه رسيدند که بحث مذکور نيازمند کارشناسي و بررسي هاي بيشتر است، خاطر نشان کرد: تنزل سطح مذاکرات از سطح عالي به کارشناسي نتيجه شيطنت آمريکا و غرب و بي‌صداقتي آنهاست چرا که اگر طرف غربي با صداقت در اين مذاکرات حضوري مي‌يافت قطعا حصول نتيجه بايد درسطح عالي صورت مي گرفت.

گفتني است سخنگوي كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام كرد كه دور بعدي گفتگوهاي كارشناسان ايران با اعضاي 1+5 سوم مرداد (24جولاي) در استانبول برگزار خواهد شد.

وي هدف از اين گفتگوها را كاستن از اختلافات كنوني بين طرفين و نيز يافتن راههايي براي پيشبرد مذاكرات به جلو اعلام كرده است.

/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار