يک کارشناس سياست خارجي گفت: انسجام داخلي سوريه بين دولت و مردم سوريه عامل پیروزی این کشور خواهد شد.

مصطفي ملکوتيان در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحولات اخير سوريه و حمايت مردم و نيروهاي نظامي اين کشور از رژيم سوريه گفت:‌ انسجام داخلي سوريه باعث شکاف عميقي در صف اپوزيسيون اين کشور شده و اين شکاف در روزهاي آينده عميق تر نيز خواهد شد.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به سابقه دولت سوريه در مقابله با رژيم اشغالگر قدس وقايع کنوني سوريه را يک توطئه خارجي دانست و افزود: کشورهاي غربي رژيم اسد را گروگان گرفته تا رژيم سوريه دچار فروپاشي شود ولي اين رژيم اقتدار خود را حفظ کرده و آنها قادر نيستند به اهداف شوم خود دست یابند.

ملکوتيان با اشاره به تحت فشار قرار گرفتن گروه‌هاي تروريستي از جانب کشورهاي غربي و کشورهاي مرتجع عربي تصريح کرد: اين گروه ها به دليل وابستگي به کشورهاي بيگانه با گذشت زمان و حوادث و شکست‌هايي که توسط ارتش سوريه متحمل مي‌شود به تدريج صحنه را ترک خواهد کرد.

وي با حماقت خواندن فشارهاي غرب عليه سوريه افزود: آنها از همه اهرم‌هاي خود در مقابل سوريه استفاده کرده و در صورت پاسخ سوريه به اين اقدامات خصمانه مشکلات بسيار حادي را براي دولتمدان کشورهای غربی به وجود خواهند آورد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به ايستادگي مردم و دولت سوريه در مقابل کشورهاي بيگانه و گروه‌هاي تروريستي گفت:‌ در نهايت اين گروه‌هاي ترويستي از جانب کشورهاي غربي ترد خواهند شد و اين کشورها آنها را فداي منافع خود خواهند کرد چراکه همیشه تمام نقشه های شوم آنها با شکست مواجه شده است./س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار