معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور گفت: حبس زدایی و كاهش جمعیت زندان ها از برنامه های اولویت دار امسال این سازمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل محمد علی زنجیره ای امروز در بازدید از زندان خلخال افزود: بررسی مسایلی كه موجب افزایش جمعیت كیفری زندان ها می شود وظیفه سایر سازمان ها از جمله قوه قضاییه است و در این جهت مسوولان این قوه گام های مثبتی برداشته اند.

وی گفت: با این حال سازمان زندان ها نیز كارهای مطالعاتی خود را در این زمینه آغاز كرده و با اتمام مرحله مطالعات و اجرای طرح های جدید از جمله مراقبت های الكترونیكی از مجرمان عادی و غیرخطرناك و یا استفاده از روش های حبس در منزل و حبس در محدوده خاص برای تحقق امر حبس زدایی و كاهش جمعیت كیفری زندان ها تلاش می شود.

زنجیره ای با بیان این كه كار اصلاح و تربیت زندانیان در چند مرحله اجرا می شود ، گفت: گام اول در این زمینه توجه ویژه به درمان و سلامت زندانیان ، آموزش عمومی و فرهنگی، حرفه آموزی و اشتعالزایی و گام های بعدی تكمیل مهارت های حرفه ای و ایجاد مراكز مراقبت های ویژه پس از خروج زندانی از زندان در نظر گرفته شده برای اصلاح و تربیت زندانیان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان های کشور در ادامه افزود: وضعیت و تعداد جمعیت كیفری زندان های استان اردبیل نسبت به كل جمعیت این استان قابل قبول است ولی با این حال باید با اجرای طرح های طبقه بندی و اصلاح و تربیت زندانی نسبت به كاهش جمعیت زندانیان استان تلاش شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، حبس ، زدایی ، از ، زندانهای ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.