معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از بکارگیری سیستم مراقبت‌های الکترونیکی در مراکز تأمینی و تربیتی کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدعلی زنجیره‌ای ظهر امروز در بازدید از عملیات احداث ندامتگاه جدید خلخال اظهار داشت: سازمان زندان‌ها در رابطه با حبس‌زدایی نظرات خودش را به سیستم قوه قضاییه می‌دهد و مسایلی که منجر به ازدیاد جمعیت کیفری شود را به مبادی ذیربط گزارش می‌کند.

وی سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص حبس‌زدایی را یادآور شد و افزود: وظیفه حبس‌زدایی به عهده سیستم قضایی است و ریاست قوه قضاییه با مسئول کردن گروهی در رابطه با کاهش جمعیت کشوری و حبس‌زدایی فعالیت خود را آغاز کرده که با انجام کارهای مطالعاتی مناسب امیدواریم شاهد کاهش سریع جمعیت کیفری در زندان‌ها باشیم.

این مسئول با بیان اینکه به کارگیری سیستم مراقبت‌های الکترونیکی در مراکز تأمینی و تربیتی کشور به زودی استفاده خواهد شد گفت: این سیستم برای مجرمینی که خطرناک نیست و دارای جرم های ساده ای هستند با تاسیس جدید حقوقی ( مراقبت الکترونیکی ) یا با رویکرد حبس در منزل – حبس در محدوده خاص و یا محدودیت در محدوده خاص یک مقدار از جرائمی نیز کاهش خواهد یافت.

وی وضعیت ندامتگاه در حال ساخت خلخال را یادآور شد و ابراز داشت: با توجه به وضعیت آب و هوایی خلخال و گزارشات ارسالی در خصوص سرما و برف، ما از پیمانکار خواسته‌ایم که تا پایان سال عمرانی طرح را به اتمام برسانند و ما نیز قول داده‌ایم به کلیه تعهدات سازمان زندان‌ها در خصوص تامین اعتبار پروژه عمل کنیم.

این مسئول در خصوص برنامه‌های اصلاحی و تربیتی برای ندامتگاه خلخال نیز اظهار داشت: اگر محیط مناسب برای طبقه‌بندی کار فرهنگی و آموزشی با هدف اصلاح و تربیت انجام شود به یقین به اهداف مورد نظر خود در برنامه پنجم توسعه که کاهش جمعیت کیفری و زندان‌هاست دست خواهیم یافت.

 معاون زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور با اشاره به ضرورت موضوع اصلاح زندانیان و تربیت و تعالی آنها گفت: درمان، سلامت، آموزش‌های عمومی و فرهنگی، حرفه‌‌آموزی و مهارت‌آموزی مددجویان زندان را به عنوان پنج گام اساسی در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم مسیر صحیحی زندگی را به آنان نشان دهیم.

وی در ادامه به وضعیت خوب فرهنگی ندامتگاه خلخال اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود با گام گذاشتن در این پنج هدف‌گذاری اصلی گرایش مجدد به جرم و بازگشت به گناه و معاصی را به حداقل برسانیم./ج1

برچسب ها: اردبیل ، زندان ، سیستم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.