معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: سالانه حدود 2 هزار فرصت شغلی در استان به علت قاچاق کالا از بین می رود.

سلیمان علیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه برآورد قاچاق کالا در استان را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با نگاهی به سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنعت استان در سال 89، میزان 245 واحد با 5144 میلیارد دلار برای 3 هزار و 398 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: با مقایسه این آمار می توان نتیجه گرفت که حدود 2 هزار نفر اشتغال مستقیم صنفی از طریق قاچاق در استان از بین می رود.

علیزاده طرح کدگذاری دوبعدی شبنم بر روی کالاهای وارداتی را یکی از اقدامات مهم دولت در راستای پیشگیری از ورود کالای قاچاق به کشور عنوان کرد و گفت: شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) عوامل توزیع کالای قاچاق و جعلی را شناسایی کرده و ضریب نفوذ نظارت مردمی و بازرسی را بالا می برد.

وی ادامه داد: این طرح از اول اردیبهشت ماه سالجاری به صورت عملی اجرا شده و تا کنون برای 300 هزار قلم کالا فرم خود اظهاری توسط واحدهای صنفی و غیر صنفی تکمیل شده و در حال تحویل به کارگزاری جهت دریافت ایران کد است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 172 هزار بارکد درخواستی از طرف صنوف به آنها تحویل داده شده و بر روی کالاها برچسب شده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.