مقامات ليبي، هرگونه عقد قرارداد با موريتاني پيرامون استرداد عبدالله السنوسي، رئيس دستگاه اطلاعاتي رژيم قذافي به اين كشور را تكذيب كرد و بار ديگر بر تسليم السنوسي به ليبي توسط مقامات موريتاني، تاكيد كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از البشير؛ عبدالرحيم الكيب، نخست وزير ليبي در نشستي خبري، خبرهاي منتشره مبني بر عقد قرارداد بين ليبي و موريتاني براي استرداد السنوسي به مقامات ليبي را رد كرد و گفت: از مقامات موريتاني انتظار مي رود، هرچه زودتر السنوسي را براي حضور در دادگاه و محاكمه آن به ليبي تحويل دهند.

در همين حال، روزنامه "الاخبار" موريتاني در شماره روز گذشته خود، نوشت كه مقامات موريتاني قصد دارند عبدالله السنوسي را به شوراي انتقالي ليبي تحويل دهند.

در سفر عبدالرحيم الكيب، نخست وزير ليبي به موريتاني و در ديدار با رئيس جمهور اين كشور، الكيب خواست ليبي در استرداد السنوسي سخن گفت و همچنين محاكمه سيف الاسلام قذافي كه هم اكنون در زندان شهر الزنتان است را قريب الوقوع دانست.

گفتني است؛ عبدالله السنوسي، رئيس دستگاه اطلاعاتي رژيم سابق ليبي و داماد معمر قذافي از جمله افرادي است كه با اتهام كشتار تظاهرات كنندگان در خلال انقلاب اين كشور و سركوب معترضان تحت پيگرد قرار دارد كه پس از سرنگوني رژيم قذافي توانست با ويزاي تقلبي وارد موريتاني شده و سپس در فرودگاه ها نواكشوط توسط نيروهاي امنيتي اين كشور بازداشت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار