رئیس اسبق کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم گفت: معاونت نظارت بر قانون اساسی در پی راه گریز رئیس جمهور از پاسخ گویی است.

سید فاضل موسوی، رئیس اسبق کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی مسئولان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که لازم است مورد توجه مسئولان درباره شفاف سازی مورد توجه قرار گیرد اين است كه نباید برای فرار از اطلاع رسانی درباره عملکرد خود، دست به دامان فریب دادن مردم شوند و با ایجاد عنوان های جدید از مسئولیت های ذاتی خود شانه خالی کنند.

وی با اشاره به تشكيل معاونت نظارت بر قانون اساسی ریاست جمهوری اظهار داشت: در اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهور تصمیم گرفت که معاونت نظارت بر قانون اساسی را تشکیل دهد.

رئیس جمهور اختیاراتی دارد و می تواند از آن اختیارات استفاده کند ولی با وجود تکالیف بی شمار رئیس جمهور که از اهمیت بالاتری نیز برخوردارند، دست زدن به این اقدامات این چنینی منطقی به نظر نمی رسد.

موسوی با بیان اینکه رئیس جمهور با این کار می خواهد ذهن ها از حوزه عملکردی خود به سوی دیگری منحرف کند، تصریح کرد: رئیس جمهور می خواهد از این طریق مسئولیت پاسخگویی و شفاف سازی از دوش خود برداشته شود.

این نماینده سابق مجلس هشتم با تاکید بر اینکه تنها راهی که ارتقای کشور را به وجود می آورد اجرای طرح های مبتنی بر اندیشه، صداقت و پشتکار است، خاطرنشان کرد: مسئولان تنها از طریق شفاف بودن با مردم می توانند ماندگار شوند و آگاهی بخشی درست و مبتنی بر واقعیت می تواند تصویر درستی را به مردم ارائه دهد و زمانیکه مردم تصویر درستی از اوضاع کشور خود داشته باشند می توانند قضاوت ها و تصمیم گیری های منطقی از خود بروز دهند و در اين شرايط است که کشور به رشد همه جانبه دست پيدا مي كند./پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.